Bahaya Denggi Serangan Kali Kedua

Atiey kalau kat rumah, nampak nyamuk duk terbang situ sini..laju je raket mosquito bat  tu dihayun-hayun. aksi melekat dan zzzzz..zzzz...zzzzzz. Bukan tidur tapi kena renjatan elektrik.


Serik dengan nyamuk Aedes yang bawak virus denggi tu. Pernah jaga adik yang kena demam denggi, kesian tengok dia menahan sakit sendi dan demam tinggi. Tak boleh nak bayang camne kalau kena kat budak kecik.



Biasa kalau kena virus atau kuman lain, badan kita akan kenal virus tu dan akan lebih bersedia untuk melawannya lain kali kan. Tapi denggi ni lain. Bila dah kena sekali, dan kena lagi kali kedua, boleh bawa maut sebab badan macam  tak kenal virus tu. tak boleh nak lawan. Terbalik kan.


Kita dengar apa Puan Sarah (Nutritionist Shaklee) katakan kat dalam video ni mengenai serangan denggi.





Saranan beliau adalah supaya pesakit minum banyak  air kosong dan elakkan  makanan berlemak, masin, pedas dan tinggi herba.


Selain tu kena tingkatkan bantu  sistem imun tubuh untuk lebih kuat dengan banyakkan makan buah-buahan.


Masa Atiey jaga adik dulu, memang nampak sangat dia tak bermaya. Penat. Demam tinggi dan makan pun kurang selera kan. Kalau ada yang alami benda yang sama, kena provide sumber protein untuk tenaga bekalkan tenaga. kalau tak ada tenaga macam mana badan nak lawan kuman kan.

Pening jugak fikir masa tu macam mana nak tolong. Yelah, orang sakit seleranya berubah. makan pun ada selera tertentu. jadi ESP pilihan paling tepat sebab protein diambil melalui minuman. ESP ni selain beri tenaga, dia boleh berfungsi untuk menyimpan mineral dan vitamin lain yang pesakit makan masa tu. Maklumlah, masa tak sihat, badan kita kehilangan banyak zat sebab kena bekerja lawan kuman tu.


Untuk bagi minum air kosong, berapa kali adik merajuk masa tu. Taknak. Alernatif lain, bagi minum Performance Drink yang  tinggi iron elak dehidrasi. Minum sikit-sikit. Tu pun satu hal sebab bila kena denggi ada simptom muntah-muntah. Jadi bila minum muntah, minum muntah. Tapi nak tak nak kena top up balik. Fungsi yang ada pada Performance Drink ni dia kekalkan cecair dalam badan. Tu yang bagus.


Doktor kata memang denggi tiada ubat, jadi bagaimana nak tolong pesakit denggi ni? hanya dengan membantu sistem imun tubuh jadi lebih kuat. Caranya adalah dengan makan banyak buah-buah. Bagi sumber Vitamin C. Selain tukang mengopek kulit buah, pesakit juga kena sabar mengunyah. Makan walau tak ada selera. tapi silap hari bulan mau bergaduh dengan pesakit sebab diorang stress kena paksa makan. Dah macam tu, bagi je tablet Vitamin C Shaklee. Dalam 1 tablet tu ada 500mg dan akan dilepaskan perlahan0lahan dalam masa 5 jam. Ambik 2 jadi 1000mg lah. Senang kan. Tak bikin pesakit tertekan.


Jangan lupa top up sekali  Nutriferon utk bantu badan kita bekerja melawan kuman. Yang ni senang je nak makan sebab dia dalam bentuk serbuk yang mudah larut. Letak bawah lidah nanti sekejap je dah sebati dengan air liur.Nutriferon ni bekalkan Interferon yang akan mengejutkan askar0askar dalam badan kita supaya serang kuman dan virus habis-habisan.


Tolonglah ahli keluarga kita yang kena Denggi ni sebab diorang sangat lemah masa tu. Atiey ingat lagi sampaikan adik cakap dia sangat takut masa tu sebab sangkakan hidup dah tak lama. Sakit sangat ras tak bermaya. Serik dengan rasa lenguh badannya, sakit kepalanya, sakit perutnya, demam lagi, muntah pulak. Kesian tengok.




Testimoni Set Denggi

Masa dalam wad, doktor ambik darah pagi sekali dan petang sekali. Mula-mula platlet ok, lepas tu makin turun dan turun . Sampai satu tahap doktor kata sel darah putih drop. masa tu atiey tak faham sangat. Alhamdulillah, semakin baik dan boleh discharge akhirnya.


Orang yang paling gembira bila adik dapat keluar wad, tentunya mak kitorang. Lega katanya.


Andainya ada sesiapa yang anda tahu sedang mengalami demam denggi, sampaikanlah cerita ini dan cadangkan Set Denggi yang atiey ceritakan.


Kalau sekitar Shah Alam, atiey boleh COD kalau nak.

Protein ESP RM150
Performance Drink RM82.50
SR Vitamin S Plus RM92.50
Nutriferon RM181.25


Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...