Blog Archive

February 27, 2017

Telemores Panjang Melambatkan Penuaan

Telemores, penuaan, radikal bebas...apa tu?

Semua ni berkait sebenarnya tau. Sebelum ni atiey pernah jumpa dua orang yang sebaya tapi sorang nampak muda dan seorang yang lain nampak agak berumur. Kenapa jadi macam tu?

Selain jawapan yang selalu kita dengar, dah berumur sebenarnya ada sebab lain yang kita perlu faham iaitu telemores mereka berdua tak sama.


Seorang dah pendek telemoresnya dan seorang lagi masih panjang. Yang masih kelihatan muda tu telemoresnya panjang dan yang nampak dah berumur pula mengalami telemores yang pendek.


Telomeres adalah topi di akhir setiap untai DNA yang melindungi kromosom kita macam tali kasut tu. Hujungnya akan ada macam plastik penutup tu kan.





Faktor umur dan pendedahan kepada pencemaran dan radikal bebas mempercepatkan proses pemendekannya. Bila jadi macam tu, DNA kita hilang perlindungan dan sel akan mula membahagi dengan menyalin "maklumat" yang rosak.

Ini menyumbang kepada penyakit kronik dan penuaan kita.


Boleh ke ia lambatkan?

InshaaAllah, boleh.


Dengan mengamalkan  supplemen Shaklee, telah terbukti dapat meningkatkan 11% kepanjangan telemores kita.

Jadi, produk mana yang perlu difokuskan?

Vivix Shaklee terbukti dapat membantu  menjaga sel badan kita . Kajian membuktikan  pengamal Vivix menunjukkan yang telomeres mereka memendek dengan lebih perlahan iaitu 40% lebih perlahan daripada mereka yang tidak mengamalkan Vivix.

Minum Vivix dari sekarang dan nikmati usia anda dengan kesihatan yang berpanjangan.



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...