Punca Berlakunya Tekanan Darah Tinggi dan Cara Mengurangkannya


Sekarang ni bukan golongan yang berumur je yang mengalami masalah hypertensi atau tekanan darah tinggi. Tapi golongan muda pun dah ada yang kena. Mungkin kerana factor pemakanan dan gaya hidup kot kan. Kalau mak ayah kita dulu, rasanya kos sara hidup tak setinggi sekarang ni. Harga rumah pun masih mampu milik tak macam zaman kita ni.


Tak cakap lagi pasal yang struggle cari pendapatan sampai kerja lebih masa dan kepenatan yang melampau. Makanan sekarang pun banyak betul pilihan dan tentunya kita terdedah dengan penggunaan bahan perasa dalam masakan. Huish…


Tekanan darah tinggi ni tak ada sebab khusus tapi boleh disebabkan oleh perkara-perkara berikut:

  • Penyakit buah pinggang
  • Ubatan seperti steroid, ubat antiradang bukan steroid
  • Faktor keturunan
  • Alkohol dan merokok boleh meningkatkan risiko komplikasi hypertensi (termasuk penyakit jantung dan strok/angin ahmar)

Macam mana nak tahu seseorang tu ada hypertensi?

Selalunya, hypertensi tidak menunjukan sebarang tanda dan gejala.Kadang-kadang pesakit mungkin mengalami tanda-tanda yang tidak spesifik seperti pening atau sakit kepala je.


Jadi cara yang paling baik adalah dengan memeriksa tekanan darah anda secara berkala di Klinik Kesihatan berdekatan. Doktor akan menasihatkan anda tentang kekerapan untuk memeriksa tekanan darah.


Kalau dah doktor sahkan memang mengalami tekanan darah tinggi, camane nak buat pulak?

Pertamanya, sekiranya doktor bagi ubat, jangan tinggal. Makan ikut arahan dan peraturannya.
Kedua, jaga pemakanan dan kurangkan pengambilan garam serta makanan yang tinggi garam.
Ketiga, amalkan minum Vivix.
Keempat, jauhi tekanan dan suasana tegang.


Chop! Vivix tu apa? Oh...

Vivix ni adalah sejenis minuman antioksida yang sangat kuat. Ia terhasil daripada ramuan 4 jenis bahan ini iatu muscadine grape, purple carrot, elderberry dan polygonum cuspidatum. Di dalamnya terkandung Resveratrol. Resveratrol ni merupakan sebatian dalam tumbuhan dan  boleh dijumpai dalam anggur, badam dan coklat.


Khasiat Vivix ni sukar nak jumpa dari mana-mana produk biasa. Kitakan selalu terdedah dengan pencemaran dan radikal bebas yang menyebabkan DNA kita akan cepat rosak. Jadi resveratrol dalam vivix ni membantu memulihkan sel DNA kita tu.

Selain tu, ia membantu mengawal atur supaya paras gula dalam darah menjadi sihat. ia juga melindungi kulit daripada kerosakan akibat sinar uv. Vivix menjadi pilihan kerana ia membantu mengawal tekanan darah  yang sihat.

 




Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084  

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...