Bagaimana Nak Elakkan Anak-anak Dari Mudah Dijangkiti Penyakit?


Satu masa dulu atiey tak suka dekat-dekat dengan orang yang selsema atau demam. Bukanlah bajet sihat ke sombong tapi masa tu atiey senang dapat penyakit tu.


Macam tulah jadinya kalau sistem imun tubuh kita tak kuat. Nak lawan virus dan kuman pun tak boleh,. Sudahnya senang dijangkiti penyakit.


Kalau selsema dan demam je ok la tapi kalau penyakit lain-lain tu camne? Takut jugak kan bila sistem pertahanan badan kita ni lemah.


Tapi Alhamdulillah sangat sebab sekarang ni tak semudah dulu untuk dijangkiti demam dan selsema. harap-harapnya dijauhi juga dari penyakit-penyakit yang sukar nak ubat tu.


Mungkin korang boleh cuba cara atiey iaitu amalkan Vitamin C dan Nutriferon. Tak susah pun. Sebiji sehari je vitamin C tu. Nutriferon pula satu sachet je. Oh ye, Nutriferon ni kalau nak bagi kat anak-anak pun boleh. Atiey pernah bagi kat Raisha masa dia demam.. Sedap katanya. So, tak da masalah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...