Blog Archive

January 7, 2017

Bagaimana Nak Jadi Peniaga Shaklee Yang Berjaya?

Assalamualaikum

Kita suka tengok orang berjaya. Rumah besar, kereta besar, hidup mewah dan sentiasa gembira. Tapi pernah tak kita terfikir apa yang pernah merka lalui sebelum mereka dapat apa yang dinikmati sekarang?



 Begitu juga dalam Shaklee. Kita dihidangkan dengan gambar-gambar senyuman dan percutian para leader ke luar negara bersama keluarga tersayang. Kita pun rasa termotivasi untuk join ahli Shaklee. Mereka yang join Shaklee untuk berbisnes ada dua. Satu yang duplicate apa yang diajarkan oleh upline dan satu lagi belajar tapi tak amalkan.


Bila belajar tapi tak diamalkan dan tak di praktikkan, kejayaan tu mungkin agak sukar untuk kita capailah. Seba tu upline saya selalu duk ulang, ikut apa yang para leader lakukan dan inshaaAllah akan membuahkan hasil. Kenapa? Kerana ia dah terbukti.


Sejak saya aktif menjalankan bisnes Shaklee ni, saya pelajari beberapa perkara iaitu;

Hapuskan Alasan
Keupayaan kita ni tak terbatas sebenarnya kecuali kita dah memang terperangkap dalam dunia alasan kita sendiri. Tak boleh buat sebab tak ada masa, anak ramai, suami tak bagi, tak ada modal dan sebagainya. Untuk berjaya, padamkan alasan-alasan yang telah kita cipta dan majulah dengan berani.


Buat Segera
Semakin kita bertangguh dan bersikap tangguh-tangguh, semakin jauh kita dengan kejayaan. Laksanakan segera apa yang kita nak buat.


Sayangi Perniagaan 
Jangan abaikan perniagaan yang kita bina. Ambil serius untuk menonjolkan diri supya dikenali sebagai pengedar Shaklee yang boleh dipercayai dan diyakini. Jangan khianati perniagaan kita dengan ambil mudah waktu "bekerja" yang telah ditetapkan. Pastikan kita terus berdisiplin. Kalau bukan CEO yang usahakan, siapa lagi?





No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...