Blog Archive

December 26, 2016

Vitamin Untuk Kulit Cantik dan Kelihatan Lebih Muda

Assalamualaikum

Pertama kali Attiey bancuh Collagen Powder Shaklee, rasa kagum sangat sebab tesksturnya terlalu halus dan mudah larut dalam air. Attiey suka bancuh dengan minuman coklat. Minum pagi-pagi selepas bangun tidur.




Shaklee Collagen Powder (SCP) adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik Ikan Merah.


Kolagen Shaklee adalah sangat rendah   dalam berat molekular, sekitar 1,000 mg Dalton ( berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Tujuh ramuan utama termasuk biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan kita dari dalam ke luar.


Apabila kita semakin meningkat umur, semakin berkuranglah kolagen yang dihasilkan dan akan menyebabkan lebih banyak kedutan dan garis halus muncul. Dalam masa yang sama kulit juga akan semakin kendur.


Selain daripada faktor umur, ada punca lain yang menyebabkan kolagen semakin berkurangan iaitu faktor luaran seperti cahaya matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, tabiat merokok dan lain lain.


Dengan adanya Shaklee Collagen Powder dapatlah kita mengekalkan keanjalan semula jadi dan memperlahankan kemunculan kedutan tu.


Manfaat Utama Shaklee Collagen Powder

Tampak Lebih Muda 


  • Kolagen juga bermanfaat dalam mebantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut baru.


  • Kuku akan jadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.


  • Kulit akan kurang kering dan keanjalan akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.


  • Membantu menghilangkan tanda-tanda penuaan.



Rasa Lebih Muda
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti mana tulang memerlukan kalsium.
  • Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Ia juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
  • Baik untuk mata . Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Kolagen memastikan otak sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Penting untuk memastikan agar otak kita mendapat manfaat kolagen supaya minda kita tetap dalam keadaan baik walaupun semakin berusia.
 
Fungsi Ramuan Utama


Kolagen dari sisik ikan merahSisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan pencemaran yang sedikit tetapi kadar penyerapan yang tinggi jika dibandingkan dengan kolagen haiwan.

Ekstrak biji Camelia japonicaIa terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semula jadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Ekstrak PfaffiaPfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil , apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilla japonica , membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid ini memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

Elastin dari kolagen ikanElastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik. 

Vitamin C dan Vitamin BVitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalm metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

Ekstrak kekerangGlucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sinstesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan mata yang tak selesa.

Lactobacillus acidophilusMembantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...