Blog Archive

December 13, 2016

Shaklee Untuk Lelaki Handsome Lebih Sihat

Assalamualaikum...

Pernah tak anda nampak mana-mana lelaki yang konsisten makan vitamin setiap hari? Tak semestinya vitamin, boleh jadi madu dan yang sewaktu dengannya.

Abah atiey memang sejak dari muda lagi tak pernah miss makan vitamin. Dalam peti selalu ada je stock vitamin berbotol-botol. Masa tu atiey sekolah rendah lagi. Tak tahu sangatlah jenis-jenisnya cuma ingat Gingko Biloba jer.

Penting ke vitamin kepada orang lelaki? Sebenarnya pengambilan vitamin tak terhad kepada kaum wanita je. Hanya kerana golongan wanita je yang selalu bercakap tentang kecantikan dan kesihatan, tak semestinya kaum lelaki boleh buat tak kisah tau.

Antara vitamin paling mudah yang kaum adam boleh amalkan adalah multivitamin. Dengan multivitamin ni anda dah boleh dapat pelbagai vitamin dan mineral yang badan perlukan.

Atiey nak share sikit tentang manfaat utama  multivitamin yang sangat terkenal dan telahpun mencecah  100 tahun usianya iaitu Vita-Lea Shaklee.

1. Ia membantu memberi tenaga dengan segera, mencergaskan tubuh dan mental, serta membantu sistem memori dan membuatkan anda lebih  fokus dalam sesuatu pekerjaan.

2. Ia melengkapkan nutrisi yang tiada dalam diet seharian anda.

3. Bagus untuk keupayaan sistem reproduktif.

4. Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan penuaan.

5. Mengandungi vitamin c untuk merangsang pembentukan kolagen (cepatkan luka sembuh) dan meningkatkan daya tahan  penyakit.

6. Membantu melancarkan peredaran darah, cegah sakit jantung dan boleh mengurangkan kesan parut.

Kalau anda pertama kali atau baru nsk mencuba pengambilan vitamin dalam diet seharian, mulakanlah dengan Vita-Lea dahulu.

Jika ada sebarang pertanyaan atau pesanan,

Attiey Mohamad
013.9218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...