Panik Fikir Cara Bagaimana Nak Turunkan Kolesterol Jahat?

Suatu hari Atiey terfikir. Kalau ikutkan keturunan, arwah atok seorang yang kurus fizikalnya. Mak Atiey pun kurus juga. Cuma sejak berumur ni agak berisi. Atiey? Sama jugak. Kurus je.
Kenapa duk cerita tentang fizikal ni? Hehe.


Sebenarnya nak tanya. Anda pernah check kolestrol? Mak Atiey dulu tak fikir pun pasal kolestrol semua bagai ni. Makan je apa yang ada. janji badan nampak berisi sikit sebab orang kata kurus sangat.


Sekali pi buat pemeriksaan darah untuk check kolsetrol, memang kolestrol jahat tu tinggi sikitlah dari sepatutnya.


Ada petanda ke bila seseorang tu ada kolestrol jahat yang tinggi?

Tanda-tanda khusus mungkin tidak dapat nak dinyatakan tapi kalau anda ada rasa sakit pada bahagian kaki atau timbul rasa tak selesa di bahagian kaki, kena waspada. Boleh jadi ada arteri yang tersumbat sehingga aliran  darah ke kaki terbantut.


Menurut Dr Darren Schneider, ketika kita tidur, mereka yang mempunyai kolestrol tinggi ni mumgkin akan mengalami rasa kekejangan di bahagian tumit, jemari kaki atau bahagian bawah.
Tapi rasa sakit tu akan hilang bila kedudukan kaki digantung lebih tinggi dari kedudukan badan


Boleh juga perhatikan kuku. Kalau ia tumbuh lebih lambat apabila dipotong, ada kemungkinan juga. Ini terjadi kerana kuku tidak mendapat bekalan darah yang cukup oleh kerana terganggu peredaran darah.


Oleh kerana berlaku masalah ketika mencerna makanan dan metabolisma lemak, saluran pencernaan akan menyimpan gas berlebihan yang terbantut pada saluran usus mengarah ke kawasan perut.


Bagaimana Mengatasi Masalah Kolestrol Tinggi?

Perkara yang paling penting, jaga pemakanan seharian. Kurangkan pengambilan makanan yang boleh menyebabkan peningkatan kolestrol.

Selain tu, amalkan 4 bahan ini iaitu Phytosterols, bijirin oat, minyak ikan Omega 3 dan Psylium Husk.


Sterol tumbuhan yang juga dikenali sebagai Phytosterols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolestrol. Boleh diperolehi dari minyak sayuran dan kekacang nut. Tahap kolestrol dipercayai boleh menurun sebanyak 10 hingga 15%.


Phytocol- ST mampu menurunkan kolestrol secara semula jadi.

Dengan mengamalkannya, anda akan mendapat bekalan 2000 mg fitosterol tumbuhan sehari.


Abah atiey selalu amalkan oat. Kadang-kadang mak pun sama. Oat ni bijirin yang mengandungi serat larut dikenali "beta glucan" yang terbukti boleh merendahkan tahap kolestrol.


Tambahkan pengambilan minyak ikan Omega 3 dalam diet seharian kerana ia merupakan asid lemak yang penting untuk metabolisme normal. Sebabnya adalah kerana ia mengandungi Asid Lemak Tak Tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh tubuh.


Boleh cuba Omega Guard Shaklee


Psyllium Husk tu apa pulak? Ia adalah biji benih pokok "Plantago Ovate" secara lazimnya


Jika anda nak cuba usaha turunkan kadar kolestrol dengan supplemen Shaklee, ada dua cara.

Cara pertama:
Lecithin + Omega Guard

Mengemulsi lemak dan membuang lemak2 lama.

Cara kedua:
Phytocol ST

Menghalang penyerapan kolestrol di bahagian usus.


Hubungi Atiey untuk pertanyaan lanjut ye.
Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...