Petua Turunkan Gula Dalam Darah

Dalam famili Atiey yang paling dekat pernah mengalami diebetes adalah arwah atok dan arwah nenek. Pernah jugak tengok ubat yang doktor bekalkan. Fuhh...banyak sangat sampai rasa macam seram. Macam-macam saiz ada. Kecik, sederhana dan besar. Yang kena potong kepada 2 bahagian dulu pun ada.

Arwah atok dulu sampai kena sukat air dan nasi. Tak boleh makan banyak-banyak. Dulu tak faham. Tapi sekarang dah tahu.

Jangan sangka ini penyakit orang-orang tua je. Zaman sekarang ni, muda-muda dah ada yang bergelar pesakit diebetis.

Selalunya mereka akan diminta oleh doktor untuk berpantang apabila makan. Yang tak bestnya, ahli keluarga sekeliling sedapp je makan depa. Kesian pulak.

Amat penting bagi pesakit diabetes mengawal tahap gula dalam darah kerana kencing manis terjadi akibat daripada kelemahan tubuh mencerna karbohidrat. Dalam proses metabolisme, karbohidrat diproses menjadi gula (glukos) dan ditukarkan kepada tenaga.


Petua Turunkan Gula

  • Hadkan pengambilan makanan mengandungi karbohidrat kompleks seperti nasi, bijirin, biskut, kekacang, susu, pasta, semua jenis mi, semua jenis tepung, semua jenis ubi, buah-buahan dan jus serta sayuran berkanji seperti labu, jagung dan serbuk coklat.
  • Pengambilan serat tidak larut boleh disarankan dalam usaha mengurangkan berat badan kerana ia memberikan kekenyangan. Pengambilan serat larut membantu melambatkan penyerapan gula dan kolesterol ke dalam aliran darah.
  • Menjaga pemakanan dan bersenam. Bersenam membantu mengurangkan kandungan gula dalam darah
  • Amalkan pengambilan Vivix

Vivix...apa tu?


Pengambilan Vivix secara konsisten boleh membantu pesakit diabetes mendapat kesihatan yang lebih baik. Vivix ni adalah sumber antioksidan yang kuat dan boleh melindungi sel-sel badan dari menjadi rosak akibat serangan radikal bebas. Jangan terperanjat sebab ada yang sembuh dari diabetes dengan izin Allah, amalkan vivix.

Bagi yang belum tahu, vivix ni tersangatlah terkenal dengan gelaran tonik ajaib.

Kenapa AJAIB?

Vivix adalah satu-satunya supplemen yang mampu menembusi DNA kita. Khasiatnya masuk jauh ke dalam badan kita. Ia mengandungi campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polyphenol yang sangat bermnfaat untuk pesakit diabetes.

Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)
Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.


Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera
Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.


Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.


Testimoni #1



Testimoni #2



Nikmatilah hari-hari yang mendatang dengan lebih baik ok. Untuk pesanan, boleh hubungi Atiey di talian 013.921.8084


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...