Blog Archive

November 24, 2016

Mengapa Nutriferon Pihan Utama Sebagai Vitamin Untuk Daya Tahan Tubuh

Apa yang kita faham bila sebut tentang sistem daya tubuh? Paling mudah nak imagine adalah ia seperti pasukan askar yang akan melawan jangkitan dan penyakit-penyakit yang datang mengancam kesihatan tubuh kita.

Kalau tak ada sistem pertahanan ni, badan kita akan semakin lemah dan sakit.

Hebat tak hebat sistem imun ni, ia boleh mengesan pelbagai patogen bebahaya dan boleh membezakannya daripada tisu dan sel yang sihat.

Selain tu, sedar tak kulit kita ni adalah pertahanan pertama tubuh kita. Tanpa kulit, sel-sel terdedah dengan pelbagai toksin. Dengan adanya kulit, kita lebih selamat sebab kulit nimenyediakan halangan kimia (sebum antibakteria).

Persoalannya, sistem imuniti kita ni ada waktu rehat ke?

Jawapannya tak ada.

Sistem imun kita bekerja 24/7 tanpa henti.


Sebab tu kita sendiri  kena support tubuh kita tau. Bila kita lebih aware tentang pemakanan dan gata hidup sihat, inshaaAllah sistem imun kita lebih kuat.

Macam mana nak support?

Amalkan makanan tambahan dan penggalak imunisasi seperti Nutriferon.



Nutriferon ni penggalak imunisasi yang dicipta oleh seorang pakat imun, Dr Yasuhiko dari Universiti Tokyo, Jepun pada tahun 1954.

Selepas dilakukan kajian selama 40 tahun ke atas ribuan jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berbeza, akhirnya beliau berjaya menemui interferon semula jadi di dunia. Nutriferon.

Apa yang beliau nyatakan, ektrak dari 4 jenis tumbuhN iaitu biji labu, bunga Safflower, honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran semula jadi interferon tubuh.



Shaklee telah patenkan Nutriferon sebagai satu formula ekslusif dan ia tidak terdapat di mana-mana kedai atau farmasi. Dapatkan hanya melalui pengedar Shaklee.


Anda yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan mengambil masa yang lama untuk pulih amat digalakkan untuk mengamalkan Nutriferon.


6 sebab mengapa Nutriferon perlu menjadi pilihan utama.

1- Terbukti daripada 4 kajian klinikal pada manusia

2- Meningkatkan paras interferon secara semula jadi

3- Dicipta oleh individu yang menemui interferon

4- Mdngandungi rumusan berpaten yang ekslusif

5- Telah melalui kajian selama 40 tahun

6- Beberapa kajian klinikal telah mendokumenkan keberkesanan makanan tambahan ini. Kajian tersebut telah disiarkan dalam jurnal perubatan seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Therapy.




Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

 Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...