Blog Archive

November 27, 2016

Masalah Kesuburan Boleh Dibantu Dengan Set Kesuburan Shaklee

Sumber; Mr Google


Adatlah bila belum berpasangan, orang tanya bila nak kahwin
Bila dah kahwin, orang tunggu anak pulak..

Bila belum rezeki kita, dan orang masih sibuk bertanya, boleh bikin stress juga.
Untuk anda yang berdepan dengan situasi ni, mohon mereka yang bertanya tu doakan je sementara usaha diteruskan.

Banyakkan solat hajat minta rezeki dikurniakan zuriat. Tambah dengan zikir. Selain tu, ikhtiar dengan pengambilan supplemen juga.

Oh ye. Selalunya atiey akan cadangkan pengambilan vitamin ni diteruskan untuk tempoh 90 hari. Kenapa? Sebabnya vitamin ni akan ambil masa untuk repair sel-sel tubuh kita. Sekurang-kurangnya 90 hari.


Penting sekali untuk pastikan anda ambil 3 vitamin asas iaitu

- Vita-Lea ( Multivitamin)
- Vitamin C
- B Complex

Ketiga-tiganya adalah vitamin asas yang merupakan tunjang utama untuk kesihatan badan kita.

Kemudian ditambah dengan vitamin kesuburan iaitu

- Vitamin E
Selain untuk menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peradaran pembuluh darah, mencegaj pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (DNA & RNA) dan lain-lain, Vitamin E amat terkenal dengan khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita.


- Alfalfa
Sangat baik untuk diamalkan oleh semua wanita sebenarnya. Kenapa? Alfalfa ni boleh membantu mengatasi masalah keputihan, masalah haid yang tak teratur atau senggugut atau sakit pinggang yang melampau apabila period ( alfalfa + kalsium) , dan turut membantu dalam hubungan suami isteri ( bertindak seperti Kacip Fatimah)


- Zink
Ia digunakan untuk kesuburanbagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria apabila berada dalam vagina.
Untuk lelaki, zink berfungsi sebagai zat yang sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosteron dan memberikan tenaga kepada sperma supaya lebih aktif berenang menuju ke ovum.
Jangan lupa, zink mempunyai peranan dalam proses pembentukan genetik iaitu pada Deoxyribose Nucleid Acid (DNA)


Untuk suami isteri, boleh juga kalau ditambah pengambilan ESP untuk membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat, menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna , membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang , menyokong kesihatan prostat (lelaki) , memberikan tenaga berpanjangan kepada tubuh badan dan meningkatkan tahap kesihatan berada pada tahap optimum

Selain tu,  jika isteri ada mengalami masalah kitaran haid yang tidak teratur yang memberi kesan kepada kiraan waktu subur, amalkan GLA Complex.

Apapun, jangan berputus asa untuk terus mencuba.





Berminat untuk mencuba Set Kesuburan Shaklee?

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
 Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...