Makanan Tambahan Yang Perlu Diamalkan Sepanjang Tempoh Hamil

Ibu mengandung disarankan untuk mengambil vitamin pranatal.Bukanlah kerana ibu tu tak sihat tapi atas beberapa sebab demi kepentingan bayi yang dikandung seperti untuk membantu mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil.

Selain tu ia sebagai usaha untuk membantu mengurangkan kelahiran pramatang dan bayi yang kekurangan berat ketika lahir. Semestinya kita taknak benda-benda camni berlaku.

Bagi atiey, vitamin pra natal ni atiey ambik untuk mendapat tenaga sepanjang tempoh kehamilan sekaligus mengurangkan risiko kekurangan nutrisi tamabahna bila datang loya, muntah dan tak ada selera makan  pada trimester pertama tu.

Namun kena ingat juga, pokok pangkalnya memang ibu hamil wajib ambil mekanan berkhasiat dan seimbang. jangan makan vitamin tapi makanna rapu pun masuk sama. Kalau boleh sepanjang 9 bulan tu, hentikan terus semua makanan ringan.


Antara supplemen yang perlu diamalkan semasa hamil adalah:

Iron
Atiey ambik untuk pembentukan sel darah merah yang bawa oksigen ke seluruh badan. Kalau boleh taknaklah result henoglobin tu bawah dari yang sepatutnya.

Folic Asid
Penting tau untuk perkembangan fizikal dan saraf bayi di awal kehamilan. Sebolehnya, masa sedang merancang tu pun dah boleh start amalkan folic acis ni.

Kalsium
Atiey takut gigi reput. Sakit pinggang dan kejang kaki jadi mimpi ngeri. haha. So, untuk sokong kesihatan tulang, gigi dan gusi atiey pastikan takkan skip sumber kalsium. Masa hamil kita perlukan 1000mg kalsium sehari tau.

Omega 3
Amalkan pengambilan Omega 3 untuk perkembangan otak, sistem saraf dan pemglihatan yang baik. Bukan untuk ibu je tapi juga manfaat kepada bayi dalam kandungan. lagipun ikan adalah sumber omega yang terbaik terutamanya  ikan salmon. Tapi, hati-hati pilih sumber Omega 3 ni sebab ikan laut dalam ada yang dicemari oleh merkuri.


Mana nak dapat semua sumber yang atiey sebut tu?

Senang je. Atiey amalkan Vitamin-vitamin Shaklee seperti:

  1. Vita-Lea ; 
  2. B Complex
  3. Ostematrix
  4. Omega Guard
Ok, sekarang dah tahu apa yang atiey amalkan. Jadi satu pesanan atiey untuk ibu-ibu hamil di luar sana. Kalau nak beli supplemen Shaklee, jangan sesekali beli di laman-laman web yang menawarkan harga rendah dari nilai pasaran. Bukan sebab nak suruh beli dengan atiey semata-mata tapi risau takut-takut tak dibimbing cara pengambilannya. Risau kot-kot dah dekat nak ke tarikh luput pun ye jugak.

Nanti siapa yang rugi? Jadi pembeli dan pengguna yang bijak tau.


Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...