Blog Archive

September 6, 2016

Tips Kekal Cergas dan Sihat Semasa Travel dan Perjalanan Jauh

Suka tak bila balik kampung? Mestilah suka. Even kalau pergi berjalan-jalan makan angin ke tempat lain pun suka jugak. Boleh hilangkan tekanan sewaktu kerja dan menikmati suasana di tempat yang lain dari kebiasaan.

Cuma masalahnya ialah bila sampai je kat kampung atau tempat bercuti tu, tiba-tiba rasa penat, selsemalah, pening dan  demam. Dah hilang rasa best tadi tu.

Sebab tu di hari-hari biasa ni kita kena pastikan memang setiap hari tanpa pengecualian, kita makan Vitamin C. Macam mana nak dapatkan sumber vitamin C? Boleh ambik dari buah-buah. Kalau tak sempat nak potong bagai, beli je Vitamin C Shaklee.

Faedah Vitamin C
- membantu meningkatkan sistem imun tubuh dan tidak mudah diserang penyakit.
-membantu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah serta mengekalkan kapilari darah yang sihat.
-disarankan untuk  mengambilnya pada dos lebih dari biasa (hubungi saya  untuk lebih lanjut) bagi mereka yang sedang sakit untuk membantu mempercepatkan proses penyembuhan.

Selain Vitamin C tu, badan kita juga perlukan asid amino tertentu untuk membentuk protein. Seperti kita tahu, protein penting  dalam menghasilkan sel kulit, rambut dan kuku yang sihat. Namun ia juga berkait dengan tenaga kita.

Paras asid amino dalam tubuh kita memainkan peranan penting dalam kebolehan kita untuk fokus dari segi mental dan fizikal. Menurut Universiti Middle Tennessee, makanan tinggi protein yang mengandungi tyrosine yang tinggi seperti ikan, ayam, telur, produk tenusu taufu dan daging amat membantu meningkatkan tenaga dan daya tumpuan. Tyrosine meningkatkan penghasilan "neurotransmitter" di dalam tubuh seperti dopamine dan epinephrine, yang diketahui membaiki kebolehan mental untuk lebih fokus. Tanpa kuantiti tyrosine yang cukup, kita mungkin rasa mengantuk dan kurang daya tumpuan.

Cara yang paling mudah untuk dapatkan sumber asid amino ni adalah melalui pengamalan ESP Soy Protein. 

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol. 

Shaklee ESP:
  • Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
  • Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Jadi, sebagai salah satu usaha untuk kekal sihat ketika balik kampung dan bercuti ke mana sahaja, amalkan Vitamin C Sustained Release dan ESP Soy Protein secara konsisten dari sekarang juga.

RM150 sahaja

RM92.50 sahaja.

Pembelian 2 botol Vitamin C dan 2 tong ESP pada bulan September ni akan memberi penjimatan sebanyak 5%. Rugi kalau tak rebut sebab bulan depan akan kembali pada harga asal.

Total RM302.10
Jimat RM58.41

Total RM186.30
Jimat RM37.26





No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...