Petua Jadikan Kerja Mencuci Lebih Mudah dan Selamat



Sedang jemur kain kat belakang rumah hujung minggu lepas, terdengar keluhan seorang nenek yang tengah pening tengok baju cucunya yang comot dan kotor.

Katanya lengannya sakit nak menyental. Cucunya pula lasak. Selalu baju sekolah kena sental baru bersih. Kesian pula dengar.

Ada tak yang memang alami masalah camni setiap hujung minggu? Sentallll memanjang.

Kalau biasa rendam dulukan.. lepas tu baru berus dan bilas. Petua yang saya nak bagi ni pun sama jugak. Kena rendam jugak. Tapi menggunakan Basic H2.

Kenapa Basic H2? Peluntur kan ada?

Ok, pertama sekali kita kena aware yang kita nak basuh ni adalah baju anak-anak. Jadi kesihatan mereka perlu jadi keutamaan. Dalam larutan peluntur tu apa yang ada sehinggakan begitu mudah ia melarutkan segala kotoran? bau pun boleh tahan tajam menusuk ke dalam hidung.

Saya pernah guna peluntur yang biasa kita jumpa di pasaraya untuk cuci tandas. Entah macam mana, saya sakit dada lepas tu. Maknya ia tak selamatla kan.

Basic H diperbuat dari jagung, kelapa & sayur-sayuran. Ia tidak meninggalkan kesan negatif kepada alam sekitar, siap ada orang titik basic H dalam spray bottle & buat jadi penghalang serangga mendekati pokok2 tanaman kita tau. bukan sebab basic H ada racun (ehh mmg takde!) tapi bau dia ni tak disukai serangga. & ada satu fungsi partikel Basic H yang menjauhkan serangga.

Katakan kita tak bilas baju tu dengan secukupnya pun takkan mendatangkan alahan pada anak-anak sebab ia:

  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin

Ini antara perbandingan antara baju sebelum dan selepas menggunakan Basic H2.




Bagaimana pula komen Puan Amylia Zuliana yang gunakan Basic H2 ke atas baju suaminya?


Sebenarnya, banyak sangat kegunaan Basic H2 ni. Bukan setakat buat cuci baju je. Dengan hanya satu botol yang mengandungi 16 auns ni, ia boleh dibancuh menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi. 

Lagi?

Dah namanya pencuci serbaguna, maknanya Basic H2 ni boleh digunakan untuk tanggalkan gris dan minyak daripada semua permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan luar rumah. Oleh kerana jaminan keselamatannya tu, tak perlu bilas dah. Sisa sabun memang takde. Puas hatilah senang cerita gitu.


Untuk anak-anak yang ada masalah asthma memang saya syorkan untuk anda gunakan Basic H2 ni bila menyental pakaian mereka. Demi kesihatan mereka.


Jika ada sebarang masalah dan pertanyaan boleh hubungi saya, 



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...