Tujuan Pilih Detoks Cara Shaklee

Rata-rata kita pernah dengar kan pasal detoks ni atau dengan bahasa mudah kita sebut juga "cuci". Opss, detox ni bukan diet untuk kurus tau.

Ia lebih kepada servis semula sistem tubuh kita. Kenapa ye?

Ok, macam ni. Cuba lihat pada umur anda sekarang ni dah berapa tahun usianya? Kalau macam Attiey, dah 30 lebih. Sepanjang umur kita tu, macam mana corak pemakanan kita? Gaya hidup kita?

Adakah kita boleh jamin yang kita dari kecik sampai sekarang memang "eat clean" dan selalu makan sayur serta buah sepinggan penuh?


Shaklee ada mempekenalkan cara-cara untuk detok sejak dari bulan April.  Dalam kempen tu, ada disertakan beberapa jenis diet dan kaedah detok.


Tapi, kenapa kita kena pilih cara detok Shaklee ni?



1- Lebih bertenaga.
Kesan ini boleh diperolehi apabila mengambil sumber yang mengandungi polyphenols yang mana ia bertindak sebagai antioksidan.

Bukan antioksidan je tau tetapi juga berfungsi untuk memberi tenaga kepada kita. Attiey faham kalau ada yang kata tenaga tu kalau tak buat detoks pun boleh. Ye betul, tapi nak tak mempunyai badan yang rasa sihat dan mudah nak buat apa sahaja tanpa rasa lesu?

Untuk fungsi ini, attiey cadangkan anggur muscadine sebagai pilihan utama


2- Kulit lebih berseri-seri
Dah makan vitamin c berbotol-botol tetapi kulit masih lagi suram dan tak bermaya. Agak-agak kenapa ye. Attiey pernah pandang cermin dan rasa nak sangat dapat kulit yang licin dan flawless.. tapi itu dulu lah. Sekarang ni tak payah nak berangan dah. Hehe..sebab suami kata kulit dah cantik..wow.

Punca vitamin tak dapat diserap dengan baik adalah kerana toksik yang banyak dalam badan kita. Bila toksik banyak, badan tak boleh nak manfaatkan nutrisi yang kita ambil. Bagi Attiey, penting untuk kita detoks usus untuk memastikan apa jua makanan yang kita ambil dapat diserap dengan baik. Kalau usus banyak bahan buangan tersekat dan berkerak, susahlah.


3- Tubuh yang sihat dan cergas
Semua orang nak badan yang sihat dan cergas cuma masalahnya kita tak terlalu strict bab makan dan main taram je padahal pemakanan berkait rapat dengan isu kesihatan. Tubuh yang berasid menyebabkan pelbagai masalah muncul seperti sakit kepala, lesu dan tak bertenaga.

Pembersihan badan dapat menurunkan asid tersebut dan kalau nak tahu, ramai kawan Attiey dapat bonus berat badan turun bila buat detoks ni. Nak turunkan keasidan tubuh ni, boleh guna daun Alfalfa tu.


4- Sistem perkumuhan yang lebih baik
Bagaimana nak tahu sistem perkumuhan kita ni baik atau tak? Pernah dengar ada orang yang ke tandas untuk buang air besar hanya sekali dalam 3 hari? Ini tak bagus. Seelok-eloknya kita perlu membunag sekali sehari tau.

Kalau anda tergolong dalam individu yang mengalami sembelit, cuba usahakan dengan daun senna. Ia baik untuk kolon dan membantu melegakan sistem pembuangan.


5- Kelegaan perut
Percayalah..kalau sebelum detoks, rasa nak makan je memanjang dan rasa perut tu berat je. Tapi bila dah detoks, perut kurang sebu, lebih kempis dan lega. Memang best.

Nak alami 5 perkara di atas? Jom detoks!

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

3 comments:

  1. Tak mampu lah nak beli Shaklee Attie, mak tak kerja huhu...nak murah pakai lemon ler gayanya...
    Agaknya berkesan tak ek,

    ReplyDelete
  2. Tak mampu lah nak beli Shaklee Attie, mak tak kerja huhu...nak murah pakai lemon ler gayanya...
    Agaknya berkesan tak ek,

    ReplyDelete
  3. InshaaAllah, berkesan. Yang penting selamat sebab bukan bahan kimia.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...