Cara Paling Mudah Nak Berhenti Merokok

Isu merokok ni bukan baru timbul malah dah bertahun-tahun. Rungutan untuk berhenti merokok tapi tak berjaya pun banyak juga.


Kenapa usaha untuk meninggalkan rokok ni gagal?

Mungkin sesetengahnya ada sebab tersendiri yang Attiey tak nak sangkal tapi apa kata cuba lagi sekali dengan bersungguh-sungguh.

Cara-caranya sangat senang tapi perlukan semangat yang kuat dan sokongan dari orang-orang terdekat.

1. Jelas dengan tekad dan niat
Setiap yang kita buat mesti ada niat jangan lakukan asal boleh je. Bila kita nekad nak berhenti merokok, kita akan lebih kuat dan kental.


2. Bantuan ahli keluarga dan kawan
Kongsi dan beritahu keluarga serta kawan-kawan anda apa yang anda nak lakukan dan minta mereka sentiasa ingatkan . Kawan-kawan yang memahami akan menyokong demi kebaikan anda. Elakkan dari memutuskan persahabatan pula dengan mereka yang merokok cuma minta mereka tidak tawarkannya kepada anda.


3. Kurangkan sedikit demi sedikit
Sesuatu ketagihan ni bukan senag untuk dihentikan secara drastik. Silap langkah boleh mendatangkan kemudaratan lain sekiranya tak dilakukan dengan betul. Elakkan berhenti secara mengejut sebaliknya jika rasa terlalu stress, boleh ambil tapi mungkin dalam kuantiti yang sedikit dari kebiasaan.


4. Tentukan masa
Tuliskan pada tempat yang anda boleh nampak, bila target masa yang anda akan pastikan hal ini jadi realiti dan anda bebas merokok sepenuhnya. Target yang hanya dalam fikiran, jika kita tulis dan lihat setiap hari akan membantu minda bawah sedar kita berusaha ke arah itu denag lebih baik. Jadi, tulislah!


5. Jauhkan diri
Elakkan dari menghampiri tempat-tempat yang kita tahu memang jadi port merokok kat situ. Kalau boleh, anda jauhkan diri dari perkara yang boleh mendatangkan rasa nak merokok. Kalau biasanya waktu lunch, tujulah tempat makan yang menjadi zon bebas rokok contohnya.


6. Tukar tabiat lepas makan
Selalunya selepas habis makan, memang rasa nak merokok kan...macam yang attiey sarankan tadi, mula-mula kurangkan. Lama-lama tukarkan rokok dengan gula-gula atau apa sahaja perkara yang boleh buat anda lupa dengan rokok.


7. Banyakkan minum air masak
Jadikan tabiat minum air masak sebagai satu tabiat baru di mana sahaja. Bukan sahaja ketika sedang berusaha untuk berhenti tetapi juga selepas berjaya nanti. Pengambilan air masak dapat membantu tubuh kita mengeluarkan apa sahaja yang tidak diperlukan oleh badan melalui sistem perkumuhan.


8. Amalkan Vivix
Dah ramai yang mencuba dengan niat untuk suka-suka dan kurang rasa percaya, namun hasilnya sangat memberangsangkan. Rokok jadi tak sedap, pahit dan lepas tu memang tak nak. Bukan tu sahaja. Badan jadi makin sihat dan akhirnya rokok dapat dilupakan.

Sesuai untuk semua peringkat dewasa. Yang penting, ia semula jadi dan tiada bahan kimia langsung. Takkan ada unsur pergantungan ke atas vivix kecuali memang rasa badan dah best sejak amalkannya.




Testimoni Vivix vs Merokok


" Alhamdulillah sis. Setakat ni, pengurangan ketara. Vivix banyak bantu kurangkan saya smoke dan rasa lebih fit. dah tak flu2 lagi pagi2..

Kalau dulu saya sentiasa nak ambil rokok, bila guna Vivix dia buang rasa nak smoke tu! Terima kasih kenalkan dengan Vivix sis!

Yg real saya dah berjaya kurangkan pada tahap maxima n dia sangat membantu lengahkan masa nak smoke tu.."


Merokok bukan sahaja berbahaya kepada pengamalnya tetapi lebih berbahaya kepada orang sekitarnya yang turut sama menghidu asap rokok. Jika dibiarkan, lama-lama boleh memudaratkan paru-paru.

Usahalah  dengan lebih nekad dan Attiey percaya anda boleh lakukannya. Usaha dan jangan lupa berdoa.


Cuba dengan Vivix dan attiey akan guide cara pengambilannya.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

3 comments:

  1. Banyak kebaikan yang terdapat dalam Vivix.

    ReplyDelete
  2. Nasiblah cik abang mam tak merokok....kalau tidak, jenuh jugak nak suruh berhenti merokok agaknya....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...