Panduan Memilih Protein Yang Berkualiti



Duk belek-belk nota-nota lama dan jumpa satu info yang attiey rasa nak kongsi dengan u'olls.

Selalu kalau kita fikir protein, mesti nak kaitkan dengan telur, ayam, ikan, keju, susu dan daging kan?
Tapi pernah tak terfikir kenapa dan adakah kita ni perlukan protein?

Fungsi protein ni banyak tau.

Boleh kata dari hujung rambut sampai hujung kaki, semua perlukan protein. Apa camtu pulakkkk?


Ok, sebab protein ni penting untuk bina dan baiki sel-sel tisu badan, hormon dan enzim. Nak-nak lagi bila stress.


Keadaan tertekan, kehamilan, pertumbuhan dan perawatan meningkatkan lagi keperluan protein yang berkualiti. Kalau protein yang kita ambil tu tak berkualiti, bayangkan sel-sel yang terbina tu jadi macam mana? Jadi tak berkualiti la kan... Kesan mudah kalau wanita hamil tak dapat cukup protein yang baik, apa jadi pada baby dalam kandungan?


Balik pada yang attiey bagitahu awal tadi. Dari rambut, kuku, dan kulit kita ni hampir merupakan protein pada keseluruhannya.Untuk memastikannya berada pada tahap tip top ( rambut bersinar, kuku cantik, kulit mulus), kita perlukan protein yang berkualiti la kan.


Dari sumber-sumber tertentu, kita disuruh agar mengurangkan lemak dalam diet kita namun sedar tak dalam bekalan protein yang kita ambil tu (daging, susu,keju) juga mengandungi banyak lemak.


Jadi, jawapannya adalah makanan tambahan protein boleh menyediakan protein tanpa lemak umtuk kita. Ia juga merupakan kunci bagi tindak balas imun yang betul untuk melawan jangkitan.


Mana nak cari?


Attiey cadangkan pilihlah supplemen protein yang


  • mempunyai kandungan lemak yang rendah. Lebih kurang 1 gram dalam campuran adalah dianggap baik untuk dipilih. 


  • mengandungi karbohidrat bagi kegunaan aksi "simpanan protein"


  • mempunyai semua asid amino perlu dan kadar keberkesannya (PER) harus sekurang-kurangnya 205 (kualiti)


  • tidak mengandungi pengawet, pewarna tiruan, pemanis atau perisa



Pilihan yang attiey syorkan adalah ESP Shaklee


Manfaat dan khasiatnya sangat tinggi seperti yang attiey ceritakan dalam entri sebelum ni..

 Bagaimana dengan feedback dari mereka yang telah mengamalkan ESP ni?


TESTIMONI #1

 



TESTIMONI #2



Jadi, pilihlah protein  yang paling baik untuk pembinaan sel baru serta baik pulih sel yang rosak tu. Ingat, tubuh badan kita satu ni je..takde lain dah.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...