Blog Archive

April 18, 2016

Cara Rawat Anak Demam, Selsema dan Batuk Tanpa Bergantung Pada Ubat

Dalam sebulan, pasti akan ada sekurang-kurangnya sekali anak-anak terkena sama ada demam, selsema atau batuk. Kalau bukan salah satu, ketiga-tiganya sekaligus.

Kalau kena kat Raisha dan Adib memang Attiey susah hati sebab panas badan diorang susah nak turun. Adakalanya turun tapi akan naik secara tiba-tiba terutama sekali waktu lewat malam. Memang tak boleh tidur nyenyakla kami.

Sekejap -sekejap buat water spongy, sekejap-sekejap gosokkan badan.

Itu baru demamkan. Kalau selsema pulak, diorang merengek susah nak menyusu dan sukar tidur. Ini biasa tapi memang bikin kita susah hati kan. Kesian kat anak-anak.

Kalau boleh nak tanggung bagi pihak mereka.

Selalunya, dah demam n selsema..akan masuk fasa seterusnya. Kahak dari selsema buat mereka batuk. Lebih teruk akan membawa ke semput.

Adib yang belum pandai keluarkan kahak buat Attiey susah hati. Tapi, Raisha yang besar pun masih tak bebas dari semput. Bila dah terkena, sampai sedut nebulizer lah.

Boleh ke perkara ni dikurangkan dengan harapan terus berhenti?

Demam tu penyakit yang tak boleh dijangka kan tapi Attiey percaya kita boleh usaha untuk mengurangkannya serta ambil langkah awal.

Begitu juga dengan selsema dan batuk.

Attiey nak yang terbaik untuk anak-anak dan cari makanan tambahan buat mereka.


Attiey mulakan dengan Chewable Vitamin C yang tak ada perisa serta pewarna tiruan. Attiey masukkan dalam susu botol diorang sebiji sehari untuk kuatkan sistem imun tubuh mereka lawan virus.


Pastikan anak-anak ni minum air dengan cukup tau.


Sekali seminggu Attiey up dengan Nutriferon sebagai imune booster.


Omega Guard sentiasa ada dalam simpanan untuk bantuan bila Raisha atau Adib mula selsema dan batuk. Omega Guard ni mampu mencairkan kahak dan mengelakkan semput.


Malam ni bagi, kesan boleh nampak dengan segera keesokkan harinya.


Kalau bukan kunyah, Attiey masukkan dalam susu diorang.


Sekarang Attiey ada pembantu khas untuk turunkan suhu badan Raisha dan Adib bila demam. Bukan hanya lapkan badan dengan air tetapi juga sapu Krim Herbal Blend seluruh badan.


Terbukti ia menyebabkan suhu badan semakin turun dan turun. Cepat sejuk. Selamat untuk kanak-kanak sebab tak ada paraben.


Adib dah terbiasa dengan krim ni sejak badan dia kena campak tempoh hari. Masa tu setiap hari berkepit dengan herbal blend untuk kurangkan miang. Lani pantang nampak terus minta sapu..huhu


Jadi, Attiey cuma gunakan ;

Chewable Vitamin C 
Nutriferon
Omega Guard
Herbal Blend


Testimoni Omega Guard#1

"Anak kedua saya Humaira start kena nebulizer masa umur 5 bulan lepas demam selsemanya sangat teruk kali pertama. Situasi berulang setiap 2-3 bulan sekali. meronta-ronta bila kena neb. Trauma tengok topeng dan mesin neb kalau ke klinik. Masuk usia setahun paed suggest ambil fish oil untuk bantu masalah dia. Ikhtiar katanye. jangan terusan nebulizer sebab tak bagus untuk jangka panjang.

Alhamdulillah lepas survey rasanya Omega Guard Shaklee yang terbaik untuk dia. 

Konsisten beberapa bulan pengambilan. Usia setahun setengah dia dah tak pernah neb lagi sampai sekarang dah nak masuk usia 4 tahun awal tahun depan. Alhamdulillah."





Testimoni Omega Guard #2




Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan, hubungi Attiey

Whatsapps/Sms : 0139218084

Konsultansi PERCUMA khas untuk anda yang buat pesanan dengan Attiey.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...