Tip Turunkan Kolestrol Dengan Selamat

Assalamualaikum

Siapa yang selalu dikaitkan dengan paras kolestrol tinggi? Jika jawapan anda mereka yang berbadan besar, mungkin tak berapa tepat kerana golongan yang bertubuh kurus juga tidak ketimggalan dan biasanya yang ati kenal berbadan selim lah yang ada masalah kolestrol ni. Jaga-jaga. Kurus tak semestinya membenarkan kita untuk suap segala benda berlemak dalam badan tau.

Jom kenali apa itu kolestrol.

Kolestrol ni sejenis lemak atau lipid yang diperlukan oleh badan kita untuk menjalankan aktiviti seharian kita. Kalau takde lemak apa jadi?

Ia terbahagi kepada 2 iaitu Low Density Lipoproteins (LDL) dan High Density Lipoproteins (HDL) . LDL adalah lemak yang tak baik untuk tubuh kita mankala HDL memang kita alu-alukan..HDL ni lemak baiklah gitu.

Kenapa HDL baik?
Kerana HDL berfungsi untuk mengeluarkan kolestrol dari pembuluh darah dan seterusnya membawanya kembali ke hati kita. Selain tu, HDL mencegah pembentukan plak di dinding arteri atau pembuluh darah kita.

Kalau nak banyakkan HDL dalam badan kita, silalah bersenam dan bersukan kerana ini dapat bantu meningkatkan paras HDL tu nanti.

LDL ni apa pulak?
LDL ni adalah cenderung untuk melekat pada dinding arteri darah dan membentuk plak kolestrol dan menjadikan saluran darah kita sempit. Bahaya tak? bahayalah sebab nanti anggota badan kita kekurangan darah.

Gejala Kolestrol Tinggi

  • rasa letih dan mengantuk walaupun dah  dapat tidur yang cukup
  • selalu rasa kebas kaki
  • kerap rasa sakit kepala dan kurang selesa disebabkan kadar pengaliran darah ke otak semakin berkurangan kerana arteri semakin sempit akibat kolestrol.
  • mengalami sakit dada pada waktu-waktu tertentu
  • masalah jerawat mudah timbul dan terdapat bintik-bintik hitam/ kuning putih (penggumpalan lemak) yang timbul di sekitar wajah dan leher.
  • bertambah berat badan
Namun, kadangkala tak semestinya berat badan tu bertambah tau. Ada attiey jumpa seseorang yang mengalami masalah kolestrol tinggi ni, berat badan tak naikpun. 

Jadi, macam mana nak turunkan tahap kolestrol tu?

  1. Cuba kurangkan makanan berlemak dan makanan yang mengandungi lemak tepu & lemak trans serta amalkan pengambilan makanan seimbang mengikut piramid makanan yang seimbang.
  2. Sekiranya pada hari tu dah terambil makanan tinggi kalori, sebaiknya bersenam atau kalori tu akan jadi kolestrol dalam badan kita.
  3. Banyakkan minum susu rendah lemak dan serat macam oat.
  4. Berhenti merokok
  5. Jauhi minuman beralkohol/ keras
  6. Kurangkan minuman manis dan bergas sebaliknya banyakkan minum air masak.
  7. Cuba hindari tekanan dan banyakkan rehat.
  8. Amalkan supplemen yang terbukti berkesan
Supplemen apa?


Macam Ethan Wang, beliau mengamalkan Phytocol-ST untuk dapatkan bacaan kolestrol yang cantik. Sebelum ni, beliau ada ambil Omega Guard, ESP dan Lecithin tapi menghentikan dan mengurangkannya seketika untuk lihat kesan yang ketara selepas pengambilan Phytocol-ST.

Omega Guard juga disarankan menadangkan ia turut membantu membakar kolestrol jahat yang terelepas dari halangan Phytocol-ST(halang kolestrol masuk dalam darah).

 
 


 


Kadangkala keta dengar susah nak kontrol makan ni. Yelah, tempat kita ni macam-macam jenis makanan ada. Agak sukar bagi sesetengah dari kita nak bertegas dengan selera sendiri. Cubalah dulu diet yang betul dan kerana sebab itu jugalah, attiey sarankan pengambilan Phytocol-ST dan Omega Guard ni.

Harga sebotol Phytocol-St adalah RM197 (120 biji) dan Omega Guard pula RM136 (90 biji).

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...