Cara Mengeluarkan Batu Hempedu Tanpa Pembedahan

Assalamualaikum


Attiey pergi jumpa sorang makcik depan rumah hari tu. Katanya demam. Rupanya makcik ni tak sihat. Sakit kat atas abdomen dan menyucuk sampai ke belakang. Nak tridur tak boleh baring. Terpaksa tidur sambil duduk katanya. Nak bernafas jadi susah. Demam pula bukan demam biasa tapi demam yang menggigil-gigil tu. Terpaksa pak cik selimut berlapis-lapis.


Nak kata denggi, bukan. Bila dah p jumpa doktor lepas tu, mak cik ni dikesan dan disahkan ada batu dalam hempedu.



Jadi, adakah hanya itu sahaja simptom batu hempedu?

Simptom Batu Hempedu



  • Kadangkala ada pesakit yang mengadu sakit yang berpanjanagan selama beberapa minit di bahagian kanan atas abdomen. Macam mak cik tadi kan. Rasa sakit ni disebut 'galistone colic'. Bila dah rasa macam ni, biasanya disertai rasa loya dan muntah juga.
  • Demam kerana berlakunya keradangan pundi hempedu atau jangkitan pada hempedu statik (cholecystitis akut)
  • Kulit, mata dan membran mukus kelihatan kuning disebabkan oleh batu karang hempedu talah menghalang aliran hempedu dari hati menuju ke duodenum. Ini mengakibatkan hati dipenuhi dengan hempedu  yang berlebihan seterusnya melimpah ke peredaran sistemik. Bagi sesetengah kes yang teruk, akan berlaku pemendapan bilirubin yang berlebihan dalam kulit dan menyebabkan kegatalan.
  • Sakit perut, loya dan muntah. Batu karang hempedu berada di bahagian hujung duktus hempedu sesame ini akan menghalang aliran enzim pankreas dari pankreas. Mengapa? Ianya berlaku kerana kedua hempedu sesame dan duktus pankreas ni sebenarnya berkongsi laluan ke dalam duodenum yang dikenali sebagai 'Ampulla of Vater'.

  • Aliran enzim pankreas yang tersekat boleh menyebabkan radang pankreas atau Pankreatitis Akut. Sakit yang teruk akan dirasai di tengah bahagian atas abdomen hingga belakang.


Nampaknya majoriti daripada simptom ni dialami oleh mak cik yang attiey ceritakan tadi.

Bagaimana seseorang tu boleh terkena batu hempedu ni?


Punca Batu Hempedu
  1. Biasanya batu hempedu terbentuk sekiranya seseorang tu mempunyai kandungan kolestrol yang tinggi dalam darah.
  2. Kurang minum air
  3. Gemarkan makanan berlemak
  4. Suka makan makanan masin
  5. Selalu makan nasi lemak yang mana bilis, sambal dan santan memang meningkatkan risiko
  6. Suka makan makanan laut yang kaya dengan kolestrol jahat(LDL)

Attiey sarankan kita semua kawal dan jaga tubuh badan kita agar tak kena sakit batu hempedu ni. Bagaimana? Mungkin kita kena selektif sikit bab makanan dan jaga apa yang kita nak makan. Dah jaga makan, luangkan masa untuk bersenam. Paling tak pun kita cuba joging keliling rumah.


Yang paling utama, pastikan kadar kolestrol dalam darah terkawal. Bagi yang alami masalah kolestrol tinggi, boleh amalkan supplemen juga.




Oppss...supplemen untuk hilangkan batu hempedu tanpa pembedahan macam mana pulak?
Adaaaaa.....


Sebelum tu, kita tengok video pengalaman seorang ibu yang sedang hamil yang disahkan mempunyai batu hempedu.

Dah tengok?
Memang tak bolehla nak tunggu lagi kan. Sakit. Jadi, akak ni pilih untuk cuba pemakanan supplemen.


Apa yang akak Zeti ni ambik adalah;


Omega Guard -  membakar lemak berlebihan yang mendorong pembentukan batu karang

Alfalfa Complex - mengurangkan inflamasi & infeksi

DTX Complex - membaiki fungsi hati

Lecithin - mengelmulsi lemak dan minyak makanan yang dimakan dan menghalang daripada diserap oleh perut

Vitamin C - menambah keasidan urin di mana batu karang tidak akan terbentuk dalam urin yang berasid, juga untuk membantu penyembuhan luka dalaman

Ostematrix - mengandungi magnesium yang mengurangkan oksalat (garam) & mencegah pembentukan batu karang

(Selepas bersalin)
Vivix - minuman yang memberi perlindungan antioksidan terhadap tubuh badan dan seterusnya membaiki fungsi tubuh pada tahap sellular.


Di samping pengambilan vitamin-vitamin diatas, pemakanan dan diet yang sesuai juga diamalkan.


Alhamdulillah, selepas 5 hari amalkan supplemen, simptom-simptom dah hilang. Kesan yang paling best, batu hempedu tu dah mengecil. Bila p scan lagi selepas bersalin, memang dah hilang terus.


Bagi yang nak cuba kaedah ni , hubungi Atiey untuk dapatkan supplemen di atas.
COD di kawasan Shah Alam dan Klang, pos ke seluruh negara.


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...