Cara Mudah Merawat Buasir Dengan Set Buasir Shaklee

Assalamualaikum



Attiey pernah tengok keadaan orang yang mengalami buasir. Memang tak senang duduk dan ngadu sakit. Susah hati dan jadi agak gerun nak ke tandas. Kesian pun ye jugak.



Buasir ni adalah bila berlakunya pembengkakan di bahagian rektum dan dubur seseorang. Kenapa sakit? Rasa sakit ni terjadinya kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut. Bila berlaku begini, proses untuk membuang air besar akan terasa perit.

Attiey tak pasti sama ada orang yang attiey jumpa tu alami buasir dalam atau buasir luar.

Buasir Dalaman
Buasir jenis ini tidak membuatkan rasa sakit dan gatal-gatal kerana ianya jauh ke dalam rektum. Sememangnya ia tidak berbahaya tetapi apabila pesakit meneran dan terjadinya gangguan di laluan najis, ia boleh mencederakan permukaan buasir tersebut.
Pendarahan mungkin akan berlaku. Inilah yang dikatakn terdapat titisan darah nerah cerah pada mangkuk tandas.

Buasir Luaran
Rasa sakit, pedih dan gatal pada dubur akan dialami dan jika buasir tersepit, maka bekalan darah akan terputus. Jadi, bekuan darah akan terjadi di dalamnya. Sakit? Memang sangat sakit dan perlukan rawatan yang segera.

Jangan tangguh-tangguh lagi sebab bila salur darah vena vektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir, maka sukar untuk ianya dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya.

Bila dah terjadi macam tu, angkat benda ringan pun boleh menyebabkannya berulang lagi.

Apakah Faktor /Penyebab Buasir
✌meneran
✌duduk terlalu lama dalam tandas
✌cirit birit yang teruk/ sembelit
✌kegemukan
✌mengandung
✌golongan berumur kerana saluran darah yang lemah

Jadi, kalau ada alami rasa sakit yang berdenyut-denyut, pendarahan yang berlaku selepas dan sebelum membuang air besar dan darah yang menitis atau tersembur keluar dari dubur, cepat-cepat buat pemeriksaan tau.
Biasanya apabila berlakunya pendarahan, pesakit akan kekurangan darah. Bahaya tu. Ada juga yang alami pembengkakan dubur selepas buang najis yang mana mungkin sementara bagi sesetengah orang, kurang sakit tetapi gatal-gatal.

Bagaimana Nak Rawat?
🎀 Elakkan makan makanan pedas dan berempah
🎀Jauhi minumam keras
🎀 Kurangkan minuman beralkohol
🎀 Makan sayur-sayuran dan buah-buahan
🎀 Banyakkan minum air masak
🎀 Banyakkan pengambilan serat seperti bijirin dan oat.
🎀 Tetapkan jadual ke tandas
🎀 Kerapkan bersenam

Nak lebih ummpph?

Ada cara yang lebih baik attiey cadangkan iaitu SET BUASIR SHAKLEE.



Selain membantu menyembuhkan dengan cara selamat kerana tiada bahan terlarang, harganya juga berbaloi-baloi.

Meh hubungi attiey untuk pesanan dan pertanyaan...

0139218084 (whatsapps, sms,telegram)

Konsultasi percuma juga attiey sediakan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...