Blog Archive

December 1, 2015

5 Tip Supaya Anak Terus Minum Susu

Assalamualaikum

Attiey pernah terfikir sampai bila kita perlu minum susu? Adakah umur tertentu yang kita semua perlu berhenti minum susu? Jadi kenapa perlu pengambilan susu suger UHT, ANLENE dan sebagainya di pasaran?
Bila attiey punya anak sendiri, soalan-soalan yang seperti itu bagaikan dah terjawab dengan sendiri iaitu kita tak sepatutnya berhenti minum susu.

Namun, akan ada satu peringkat di mana anak-anak kita akan mula meninggalkan habit minum susu ini tanpa disedari. Terutama ketika peralihan susu botol kepada gelas. Ianya sangat ketara pada umur menginjak alam persekolahan iaitu pada 6-7 tahun. 

Jadi, bagaimana untuk terus memastikan anak-anak kita semua terus minum susu? Mungkin mommies semua boleh cuba amalkan 5 tip di dawah ni.

1. Pastikan semua ahli keluarga anda minum susu. Barulah anak kecil anda rasa seronok minum susu kerana semua orang di dalam rumah meminumnya.

2. Tidak mengapa sekiranya anak anda suka minum susu berperisa kerana hal ini lebih baik daripada dia langsung tidak minum susu.

3. Sentiasalah ceritakan pada anak tentang khasiat dan kebaikan minum susu.

4. Pelbagaikan cara untuk menghidangkan susu kepada anak. Antaranya ialah dengan membuat susu kocak atau dijadikan ais krim.

5. Tambahkan susu dalam makanan yang anda buat untuk anak seperti di dalam lempeng, bijirin sarapan pagi atau bubur. Hasilnya anak anda akan terus mendapat khasiat susu.
Di samping itu, kita juga boleh memikirkan untuk memberi makanan tambahan kepada anak-anak kita seperti multivitamin VITALEA for Kids dari Shaklee.


Kalau mommies  nak tahu, Vitalea untuk kanak-kanak ni mengandungi formula yang diperbaharui dan ditambah baik berbanding dengan Vitalea Kids yang lama.  Ada 18 Jenis Vitamin dan Mineral yang anak-anak kita  perlukan  untuk pembesaran. Yang pentingnya adalah 100% Vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 Jenis vitamin B. Selain tu, ia juga sumber Kalsium, magnesium, zink , cooper dan pelbagai mineral lain. Hebat tak? Semua dalam satu. Nama pun multivitamin kan.

Untuk anak attiey yang sulung tu memang attiey sangat cerewet bila nak bagi mkanan dan minuman manis untuk dia tapi kali ni takdelah bimbang bila bab vitaloea yang satu ni sebab ia menggunakan pemanis semulajadi Xylitol yang tooth friendly. Ia tidak menyebabkan kerosakan gigi.

Bila cakap pasal selmaat atau tak, attiey nak kongsikan bahawa makanan tambahan yang ni tak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan. serta bebas gluten maka, selamat untuk kanak-kanak yang Alah Gluten. Perisa anggur tu pun memang anak-anak suka.

Siapa yang sesuai ambil Vitalea for Kids ni?
Sangat sesuai untuk kanak-kanak berusia 4 hingga 12 tahun. Terutama bagi mereka yang susah makan sayur-sayuran dan buah-buahan.

Part yang last tu buat attiey lega sebab sekurang-kurangnya ada alternatif lain bila si kecil kita tak suka makan sayur kan.





FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...