3 Kesan Yang Kita Tak Perasan Selepas Amalkan Kolagen

Assalamualaikum..


Ada kolagen sarang burung, kolagen rumpai laut dan bermacam jenis sumber kolagen lagi di pasaran. Tapi biasanya kita dengar orang ambil kolagen ni sebab nak cantik, nak awet muda, nak kulit anjal, nak badan bergetah kan. Tapi tahu tak tau tak sebenarnya kolagen ni sangat banyak kegunaan dia?

- Kolagen membina tulang rawan kita. 
Rawan tu yg mana? Tulang lembut yg menyambung sendi kita tu. Kalau kita  makan ayam...perasan tak kat sendi-sendi  ayam tu ada macam tulang tapi lembut je. Senang digigit-gigit... itulah rawan. Bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis... Hasilnya sendi kita makin lama makin haus... Jadi, kolagen nilah yang akan membantu tulang rawan kita tu kembali kuat.

- Kolagen membantu meningkatkan metabolisma. 
Semakin meningkat usia kita, metabolisma kita makin menurun. So, jika anda dah masuk 30 tahun ke atas kira dah tahap wajib amik colagen tau. Slow metabolism salah satu akibatnya. Badan senang naik.

- Bila tak cukup kolagen, usus kita senang 'bocor' 
Maksud usu kita senang bocor ialah usus kita akan menyerap benda yg tak sepatutnya. Contoh paling mudah ialah toksin! Macam yang kita tahu, usus sepatutnya menyerap nutrient dan buang toksin tp kalau bocor, toksin pun diserap masuk balik dalam badan.

Haaaa. Jika sebelum ni ada antara kita yang rasa kolagen ni tak penting, bolehla kita cuba tukar mind set kita. Banyak lagi manfaat kolagen ni sebenarnya dan kolagen ni bukan senang-senang  nak dapat tau! Nak yg pure, halal, bebas toksin... Nun jauh di dasar lautan sana tempat asalnya.

Pernah dengar tak ada yang kata kalau nak kolagen segera, makan kaki ayam.. Tapi kalau ayam cucuk? Dapat kolagen pakej dengan hormon tumpang tu  sekali. Papepun, pilihlah yang terbaik ye.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...