Pedih Hulu Hati di Kalangan Wanita Hamil Boleh Diatasi

Assalamualaikum


Rasa pedih hulu hati oleh ibu hamil biasanya melibatkan keadaan di mana kita rasa makanan yang kita makan tadi masih berada antara mulut dan perut. Seakan-akan makanan tu tak turun dan masih berada di kerongkong padahal dah lama kita telan.

Sangat tak selesa bila attiey ingat balik perasaan tu. Paling tak, attiey terpaksa baring mengiring dan lelapkan mata.

Hal ni dipercayai berpunca daripada asid yang terkumpul dalam perut naik ke kerongkong kerana perut kita tertekan apabila rahim semakin membesar.

Oleh sebab itu, ibu hamil dinasihatkan untuk makan dalam kuantiti yang kecil tetapi kerap. Pecahkan jumlah makanan kepada 3 hidangan utama yang biasa kita ambil kepada 5 bahagian yang kecil. Ini untuk mengelakkan ruang perut terlalu penuh pada satu-satu masa.

Maksudnya kita kerapkan makan la kan. Biasa sentuh pinggan 3 kali je, cuba ubah kepada 5 kali tapi kecilkan hhidangan dalam pinggan tu. hehe.

Elakkan juga makanan pedas dan berminyak tau. Sambal dan kuah yang pedas memburukkan lagi keadaan.

Ada juga ibu hamil yang m,engambil Gaviscon untuk legakan rasa pedih hulu hati tu tapi boleh juga mencuba bahan yang lebih semula jadi iaitu halia dan pudina.

Jangan risau sebab ibu-ibu tak perlu kunyah mentah-mentah camtu sebab  Peppermint Ginger Plus Shaklee dah mudahkan kerja kita.

Peppermint boleh melegakan rasa pedih ulu hati, loya, moning sickness, gastrik, mabuk laut atau darat, sendawa disebabkan angin (kembung perut) dan masalah penghadaman.

Antara kebaikan peppermint ginger plus
  • Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut.
  • Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.
Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.


Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul... from iReach HD on Vimeo.

Apa kata mereka?

" Wslm..dh try..ok sgt.. mkn time rsa xslesa kt mlut ni..pastu lega sbb kuar angin.." 

 


"Saya ambil peppermint plus 3 kali sehari after..sangat membantu. tekak tak loya..perut tak sebu..selesa. Angin pun mudah je keluar..dan yang penting x vomit after meal..perut rasa sejuk..Rekemended(recommended) "



FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...