Kenal Pasti Musuh Utama Diet Kita

Assalamualaikum

Bulan Oktober dah pun berada di pertengahan. Adakah ada antara kita yang sedang diet tapi merasakan sesuatu yang tak kena dengan dietnya? Berat tak turun-turun walaupun dah dua hari ikat perut?

Sebenarnya kita perlu berhati-hati dengan beberapa jenis makanan yang menjadi musuh dalam diet kita. Macam mana tu?


Musuh-musuh diet adalah;

Pemanis Tiruan
Bukan hanya makanan, tapi juga minuman yang mengandungi pemanis buatan. Sebelum membeli sebarang jenis minuman bertin atau berbotol, cuba lihat dulu kandungan gula yang ada pada label. Attiey memang kalau sebelum beli, tengok dulu. Biasanya kandungan yang mula-mula ditulis, itulah yang plaing banyak. Bahkan minuman teh hijau dan sari buah pun mengandungi banyak gula dan berkalori tinggi.

Bungkusan Kecil
Cuba elakkan daripada membeli makanan dalam bungkusan yang bersaiz besar kerana ia mendorong anda untuk menghabiskan makanan ini. Walaupun ketika itu anda sedang lapar atau sudahpun kenyang.

Mengunyah
Jika anda sedang bekerja atau dalam keadaan tertekan, pasti ada yang rasa nak makan je ye tak? Elakkan memilih mekanan yang tinggi gula dan garam secara berlebihan. Sebaliknya cari makanan yang lebih berkhasiat seperti sayur dan buah-buahan sebagai pilihan.

Diri Sendiri
Musuh terbesar adalah diri sendiri. Apabila diri anda dikelilingi dengan pelbagai jenis makan yang enak dan lazat, tahan nafsu makan kerana anda tak seharusnya perlu membeli pun. Jadilah pengguna bijak. Lagi satu adalah rajinkan diri untuk bersenam untuk mengeluarkan peluh.

Turunkan berat badan anda secara sihat dan elakkan berdiet dengan cara yang keterlaluan sehingga meninggalkan lunch dan dinner. Tahu tak bahawa sekiranya kita tidak mengambil sebarang sumber yang boleh memberi tenaga untuk badan, tubuh kita akan memproses otot untuk dijadikan tenaga. Maka, terhasillah badan yang lebih kurus tetapi kulit yang menggeleber.

Apa kata cuba diet bersama pengambilan Cinch Shake Mix?

• Diperkaya dgn LEUCINE untuk memelihara otot semasa proses penurunan berat badan (hanya lemak yg dibakar bukan otot). Ia juga megandungi asid amino perlu.
• Mengandungi 24g protein bagi setiap hidangan utk rasa kenyang yg lebih lama.
• Tinggi kandungan serat iaitu 6gm setiap sajian
• Memberi 35% atau lebih nilai harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral penting.
 Berat: 765g


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...