Apa Nak Buat Bila Sakit Sendi dan Tulang ?

Assalamualaikum

Usia muda adalah usia di mana seluruh tubuh berfungsi dengan baik, biasanya. Apabila umur semakin meningkat ditambah faktor-faktor lain seperti bersalin bagi wanita, pemakanan untuk lelaki contohnya, sedikit sebanyak menurunkan potensi badan untuk bekerja dengan baik.

Attiey sangat perasan bila mana waktu umur berada pada awal 20 an, kita seakan-akan tiada halangan langsung untuk berbuat apa yang kita suka dan mahu. Namun, sebaik sahaja menginjak ke lewat 20 an ditambah faktor bersalin, kerja dan sebagainya, attiey mula merasakan yang badan ni mula tak fix dan rasa letih tu lebih cepat dan mudah hinggap. hehe.

Apa pilihan yang kita ada bila rasa lenguh-lenguh badan menjelma? Biasanya kita berurut kan? Kadang-kadang tu tak cukup orang yang urutkan, kita pula yang letak minyak sendiri kat rumah. Usahakan tilam panas dan kerusi berurut.

Cuba perhatikan punca kita jadi begitu? Adakah kita stress dan tertekan? Bekerja hingga lewat petang dan terpaksa pula mengharungi trafik yang padat sepanjang jalan? Atau kita sememangnya tak sempat dan tak suka minum susu untuk mendapatkan sumber kalsium? Boleh jadi sendi-sendi kita sudah kurang keanjalan dan perlu mendapatkan rawatan? Mungkin juga faktor pemakanan yang kurang sihat menyebabkan kalsium yang kita ambil tidak dapat diserap dengan baik.

Apa nak buat apabila sakit sendi menyerang?

Jom kita fahami sedikit sebanyak tentang sendi.
Sendi terbentuk apabila 2 atau lebih tulang bertemu dan ianya berfungsi untuk melicinkan pergerakan. Sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali, jari kaki dan tangan.

Jadi, bagaimana nak selesaikan masalah ni?

Attiey cuba bantu anda ok.

Apabila badan menunjukkan keadaan yang tak normal seperti penat, bahu kaku, cepat stress, mudah letih dan mengantuk, Jangan biarkan tanpa mengambil sebrang tindakan.

Apa yang perlu difahami adalah badan kita sedang memberi signal bahawa ada sesuatu yang kurang di dalam tubuh kita.

Ostemetrix

Bagi anda di luar sana yang kurang gemar minum susu atau tak sempat untuk minum susu bagi mendapatkan sumber kalsium, attiey cadangkan supaya anda amalkan Ostemetrix. Ia bukan sahaja  untuk menguatkan tulang kita tetapi juga mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis.  

Apa tu?

Ia merupakan penyakit dimana lapisan rawan pada permukaan tulang-tulang sendi menjadi haus, nipis dan rosak. 

Ini mendendahkan permukaan tulang lalu menyebabkan geseran antara permukaan tulang, serta pembentukan 'duri' tulang (spur) pada hujung-hujung tulang tersebut.

Tanda-tanda Penyakit Osteoarthritis
  • Pesakit biasanya mengalami bengkak sendi, rasa panas dan sukar untuk digerakkan.
  • Aktiviti-aktiviti harian menjadi terbatas seperti mencangkung, melutut, duduk diatas bangku.
  • Merasa sakit dan sukar bergerak apabila ingin bangun dari kerusi dan mula berjalan.
  • Apabila membuat pemeriksaan doktor didapati sendi menjadi sakit apabila disentuh atau digerakkan. Terasa geseran dan bunyi kasar semasa bergerak. Semua ini menunjukkan kehilangan lapisan rawan pada sendi lutut.
Selain tu, Ostematrix juga
  • Menggalakkan komposisi tulang dan tulang rawan
  • Menghalang pereputan tulang
  • Mengandungi Vitamin D yang meransang penyerapan kalsium
  • Mengandungi Boron yang membantu metabolisme tulang 
Omega Guard


Manfaat Omega Guard Untuk Sendi

  • Pengambilan asid lemak omega 3 dengan glukosamine dapat meningkatkan kesihatan sendi berbanding pengambilan glukosamine sahaja.
  • Melambatkan penyusutan tulang rawan
  • Mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi
  • Bertindak sebagai pelincir agak pergerakan sendi-sendi lebih bebas.
Omega Guard juga telah dikenal pasti dapat melancarkan peredaran darah dan mengurangkan infalamasi. Baik untuk anda yang selalu mengalami kejang dan lenguh-lenguh kaki.

Bagaimana pula untuk mereka yang stress? Attiey tak nak recommend pape ke? Jangan risau, attiey faham bagaimana stressboleh buat kita rasa lenguh dan lamau satu badan. Berat je rasa.

B-Complex 

Attiey amalkan B-Complex untuk

  • mendapatkan tenaga segera serta membuatkan diri ni lebih bertenaga. Lemau-lemau dan berat tubuh terus hilang.
  • mengurangkan rasa tertekan dan terbukti lebih relaks sejak makan B-Complex ni. Bagi ibu menyusu sangat bagus sebab stress boleh mengurangkan susu kan. 
  • meningkatkan tahap konsenstrasi dan dapat berfikir dengan baik serta fokus. Betulla sebab bila kita dah tak tertekan, idea sennag dapat. Fikiran pun clear kan.
  • psstt...B-Complex ni boleh melambatkan proses kemunculan uban di kepala tau. (^-^)


Untuk mendapatkan sendi sihat seperti orang muda, selalu kita duk sebut pasal collagen. Betul tak?
Bagi yang ada bajet lebih, add on Collagen Powder  Shaklee juga.

Attiey nak share ye. Kehilangan kolagen dalam tubuh juga menjejaskan kesihatan tulang dan sendi kita. Memang biasa kalau ianya terjadi dan berlaku kepada golongan pertengahan dan ke atas. Kolagen ni akan mula berkurangan apabila umur kita menginjak 20 tahun dan ke atas.

Badan boleh menghasilkan kolagen dengan sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan kolagen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat lagi menampung keperluan menggantikan bilangan kolagen yang rosak tadi.

Collagen Powder Membantu merawat Sakit Sendi
  • Bila kita sakit sendi, Collagen Powder ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi.
  • Bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.
  • Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut akan masuk semula ke dalam rangka.
  • Collagen bersifat elastik dan sangat kuat. Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu boleh nampak kesan penggunaan Collagen Powder ni, ada yang kurang daripada itu atau seawal 3hari.
  • Collagen Powder bukanlah drugs, tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya dan tiada kesan sampingan.
Jadi, pilihan yang attiey sebutkan  adalah

  1. Ostematrix dan Omega Guard
  2. Ostematrix dan Omega Guard + B-Complex
  3. Ostematrix dan Omega Guard + B-Complex + Collagen Powder
  4. Ostematrix 
  5. Omega Guard
  6. B-Complex
  7. Collagen Powder
  8. ---- dan seterusnya (^_^)


Attiey akan bantu anda buat pilihan kombinasi yang terbaik dan mengikut bajet semasa. Khidmat nasihat selepas jualan juga disediakan khusus untuk anda yang beli dengan attiey tau.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Rafhati Mohamad Napi 
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com 
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey 

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...