Blog Archive

August 3, 2015

Pilihan Alternatif Jika Tak Mampu Makan 40 Jenis Lauk



Bila sebut Vitalea, jangan keliru kerana terdapat 2 produk vitalea dalam Shaklee ni iaitu  Vitalea for Children dan Vitalea with Iron Formula yang telah berusia 100 tahun tu.

Vitalea with Iron Formula ni  merupakan produk pertama yang diusahakan oleh DR. FOREST C.HAKLEE. Lama tak lama, macam tu la kan dan sehingga kini masih lagi diamalkan. Ini bukti produk Shaklee adalah selamat (dengan pengambilan yang betul).


Apa Kelebihan Vitalea?
Ianya dikatakn KILLER PRODUCT OF SHAKLEE kerana ianya adalah multivitamin beserta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. Jika kita ambil  2 biji VITALEA , ia bersamaan 40 jenis hidangan lauk...Mampu ke nak makan sampai 40 jenis lauk tu?....

Ada sesetengah kajian mengatakan bahawa pengambilan multivitamin sahaja sudah mencukupi bagi mereka yang sihat dan yang menjaga pemakanan seimbang.  Asasnya semua masalah kesihatan memerlukan vitalea.  Ini kerana di dalamnya mengandungi 12 vitamin dan 7 galian utama yang banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.


Kenapa Vita-lea Shaklee Adalah Multivitamin Terbaik
Merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

-          2 kali lebih antioksidan untuk mencegah  kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas.
-          2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
-          2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
-          2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk  vitamin A yang lebih biopotent
-          3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
-          3 kali lebih vitamin K untuk menyokong  proses pembinaan tulang
-          6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
-          10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga

Kebaikan Multivitamin Vita-Lea Shaklee
Multivitamin terbaik Vita-Lea Shaklee juga menggunakan Sistem Penyerapan Bioaktif berpaten  eksklusif untuk Shaklee untuk meningkatkan penyerapan asid folik iaitu nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel.

Vita-Lea Shaklee menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.
 
Siapa Memerlukan Multivitamin
Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang
Individu yang tidak lengkap diet hariannya
Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
Remaja yang sedang membesar
Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan mereka
Lelaki - semua peringkat umur dewasa lelaki
Individu yang menopous
Wanita yang baru bersalin

Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk ( penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea. Selain itu juga, ia adalah antara supplement terpenting untuk diet atau slim yang mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang.

Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si bu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu-ibu kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.

Iron/zat besi banyak terdapt dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak sebab mengapa ibu mengandung tidak boleh terlalu banyak makan makanan laut..kerana :-
* ada sesetengah ibu alah dengan makanan laut
* peraiaran / laut yang telah tercemar
* tidak bersih ketika mencuci atau membersihkannya
* selain itu, ianya bukan mudah untuk didapati dan harga yang tidak menentu.

Oleh itu, tidak rugi untuk memiliki produk utama SHAKLEE ini.....



FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...