Minyak Ikan vs Minyak Hati Ikan.. Pilihan Terbaik Kini Di Tangan Anda.


Tengah tenung tilik antara makanan tambahan mana yang paling baik nak bagi kat Raisha ni. Bukan sebab cerewet n banyak pilihan tapi sebab kakak ni picky eater. Kalau dah tak nak, memang akan termuntah balik. Walaupun bg kita benda tu dah cukup sedap. Contoh puding trifle, kek coklat, coklat bar...memang lajuuu geleng kepalanya. Tak suka.

Disebabkan kurang makan, badan pun halus je umi tengok. Kadang risau jugak sebab senang sangat demam. Bimbang sistem imun dia lemah.

Sebab tulah duk menelek yang mana satu idaman kalbu.Yang penting boleh masuk tekak kakak. hehe.

Memang dah lama duk berkenan kat minyak ikan tapi p beli minyak hati ikan. Dulu ingatkan sama je sebab takde pengalaman. Tapi bila dah tau ni, nak kongsilah dengan korang semua apa beza minyak ikan dengan minyak  hati ikan.



Tinggi Vitamin D
Kelebihan minyak hati ikan ialah mempunyai kandungan vitamin D yang tinggi. Mereka yang berada di kawasan yang sukar nak dapat pendedahan cahaya matahari, memang berguna la sangatkan. Tapi bagi kita kat sini,  pancaran mataharinya cukup untuk membekalkan vitamin D yang cukup .

Omega - 3



Sama ada minyak ikan atau minyak hati ikan, kedua-dua minyak ini mengandungi kandungan omega-3 yang tinggi. Omega-3 sangat bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak dan juga boleh menurunkan paras kolestrol.

Bahaya Merkuri
 Apa yang tak bestnya adalah minyak hati ikan ni agak berisiko kerana boleh tercemar oleh merkuri. Logam ini boleh mendatangkan kemudaratan kepada pengguna tau.

Namun, minyak ikan juga berpotensi untuk memiliki bahan tercemar TETAPI  shaklee mengambil langkah bijak dengan menggunakan ikan laut air sejuk iaitu sardin, mackerel, herring dan anchovies di peraoran negara Jepun. Ianya  berisiko rendah untuk memiliki bahan tercemar. Di samping itu proses penyulingan (distill) proprietari 3 molekul digunakan untuk mengestrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan semulajadi  digunakan oleh Shaklee juga insyaAllah selamat dan membuang bahan tercemar itu.

Vitamin A
Minyak hati kaya dengan vitamin A yang mana ianya larut lemak. Kandungan vitamin A yang tinggi boleh menyebabkan toksid kepada badan. Oleh itu, perlulah berhati-hati jika anda mengamalkan minyak hati ikan.

Anda?
Klik di sini untuk terus membeli dengan Shaklee.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...