Blog Archive

July 6, 2015

Legakan Masalah Perut Anda Dengan Set Gastrik Shaklee


Bagi sesetengah orang, bulan Ramadhan ni sinonim dengan masalah gastrik. Risau dan rasa bersalah bila datangnya bulan puasa. Risau perut sakit tapi bersalah pula tak boleh nak buat ibadat puasa dengan baik. Itu bagi yang betul-betul gastrikla kan..memang dah tak boleh elak.

Secara umumnya kita boleh kenalpasti punca-punca gastrik iaitu:

1. Suka sangat makan makanan yang pedas - apatah lagi yang suka menelan biji cili! Makanan yang pedas sukar diproses oleh perut. Ia juga menyebabkan perut untuk merembeskan asid dengan lebih banyak untuk mencernakan makanan tersebut....

2. Asam / asam masin - Asam adalah makanan yang berasid. Sesetengah orang gemar menjadikan asam masin sebagai jajan / kuluman apabila terasa mengantuk sewaktu di pejabat, ketika memandu dan sebagainya. Kandungan asis yang tinggi merangsang perut untuk turut mengeluarkan asid dengan lebih banyak.

3. Makanan berlemak/ berminyak - Kebanyakan masakan di Malaysia adalah terdiri daripada kategori ini. Contohnya lauk bertumis, makanan pedas ataupun sambal. Makanan yang berlemak & berminyak adalah sangat sukar untuk dihadam, justeru menjadi salah satu daripada punca gastrik.

4. Tekanan / Stress - Secara tak lansung, orang yang stress kebiasaannya akan makan dengan banyak, kerana kononnya makanan boleh menghilangkan stress yang mereka tanggung. Akibatnya, perut akan merembeskan asid dengan lebih banyak secara tidak langsung kita akan jadi cepat lapar.
Jadi, apa nak buat untuk mengurangkan risiko gastrik?

  • Bersahur dengan makanan yang kurang berminyak dan kurang pedas. Kalau tak pedas lansung pun lagi baik. Elakkan makanan segera seperti sosej, daging burger, nuget, kentang goreng dan sebagainya.
  • Jauhi minuman masam seperti asam boi, jus oren dan minuman asam jawa yang terlalu masam.
  • Elakkan minum susu sewaktu berbuka kerana susu akan bertindak balas dengan perut yang berasid menyebabkan kita sakit perut.
  • Kekalkan pengambilan air masak secukupnya iaitu dengan minum sedikit-sedikit pada waktu malam hingga waktu sahur.
  • Amalkan SET GASTRIK SHAKLEE mengikut bajet anda. Secara umumnya, Set-set Gastrik ini boleh membantu anda merasa kenyang dengan lebih lama, mengurangkan pengeluaran asid oleh perut serta membantu usus agar tidak pedih sewaktu berpuasa.


Sumber  iReach HD on Vimeo.

Set Gastrik Shaklee ni terdiri daripada 3 iaitu:

1. ESP - Energizing Soy Protein

  • berfungsi meneutralkan asid perut
  • ESP juga berfungsi menggantikan sel-sel badan yang lama, yang telah rosak kepada sel baru. Ini dapat membantu menggantikan sel perut yang telah rosak akibat terhakis oleh asid hidroklorik.
2. Ostematrix - Kalsium dan Magnesium
 
  • Kalsium baik untuk pesakit gastrik kerana ia bersifat alkali. Ia membantu meneutralkan asid dalam perut.
3.  Peppermint Ginger Plus

  • Berfungsi membuang angin dari badan dan mengandungi herba asli pudina, jintan hitam, jintan manis untuk melegakan perut.
Dapatkan Set Gastrik Shaklee untuk legakan masalah perut anda sekarang.


Dengan pembelian dari saya, anda akan dapat konsultasi percuma berterusan dan tip-tip ekslusif berkaitan set-set yang dibeli.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

1 comment:

  1. set gastrik daari shaklee memang terbaik mengatasi sakit ketika gastrik menyerang. Dulu sy ada gastrik sekarang setelah amalkan set gastrik, sakit tiada.

    ReplyDelete

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...