Tuesday, July 7, 2015

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?


Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maksudnya tekanan darah kita tu rendahla.


Punca Tekanan Darah Rendah

  • Berlakunya kekurangan volum darah (cecair mengalir dalam saluran darah seperti pendarahan yang tidak boleh terkawal).
  • Dehidrasi (yang mengurangkan kandungan cecair dalam badan seperti kes muntah yang teruk dan cirit-birit).
  • Masalah jantung (denyutan jantung yang agak cepat mahupun sebaliknya yang terlalu lambat dan keadaan otot yang lemah).
  • Kehamilan : Tekanan darah rendah ini sering terjadi kepada wanita-wanita hamil kerana hormon kehamilan iaitu progesteron merehatkan dinding salur darah dan menyebabkan tekanan darah menurun dan tekanan darah biasanya kembali normal selepas bersalin.
  • Mengalami alahan yang teruk.
Kadangkala, ia juga berpunca daripada pelbagai penyakit yang telah sedia ada seperti penyakit jantung koronari, lemah jantung, gangguan rentak jantung, masalah injap jantung, penyakit buah pinggang, kencing manis yang tidak terkawal, paras gula rendah, penyakit berkaitan sistem endokrin seperti penyakit adrenal dan tiroid, serta kesan sampingan daripada ubat-ubatan yang diambil selain daripada faktor genetik.

Kadangkala saya termenung jugak bila berdepan dengan masalah ni. Terfikir untuk  ikut petua orang-orang terdekat supaya amalkan makan hati lembu dan segala macam organ dalaman yang dah dimasak. Tapi, aeuwww...saya dah lama tinggal benda-benda tu semua. Lagipun, rasa macam tak elok je makan organ dalaman tu kan.

Tapi apa saya nak buat bila penat yang melampau, asyik nak tidur, mudah berdebar dan nampak pucat?

Tanda-tanda Tekanan Darah Rendah
  • Pening atau pitam
  • Pengsan
  • Penumpuan kelam 
  • Penglihatan kabur 
  • Loya 
  • Kulit dingin, pucat dan lembap
  • Pernafasan pendek dan cepat 
  • Keletihan 
  • Dahaga.
 Jika terlalu pucat lesi,boleh jadi mungkin anemia!
 Jadi, macam mana saya nak tambah darah?

Alhamdulillah, jumpa Vitalea dari Shaklee!

Apa Itu Shaklee Vitalea Iron Formula?

Ia merupakan produk pertama dari Dr Forrest C Shaklee yang merupakan makanan tambahan yang seimbang yang paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Ia merupakan killer product of Shaklee kerana ia adalah multivitamin beserta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. 

Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid atau beguk ( banyak terjadi di kalangan wanita kerana kekurangan iodin dalam badan dan ini terdapat dalam vitalea), supplemen penting untuk diet atau slim yang mana walaupun badan kita kurang makan, pengambilan vitalea membantu badan rasa bertenaga, tidak lesu dan kulit sentiasa tegang. 
Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan  zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak. Mengapa ada sesetengah ibu mengandung dan menyusukan mudah rasa pitam? Hakikatnya ibu-ibu ini kekurangan zat besi atau iron dalam pengambilan diet harian mereka

Untuk masalah tekanan darah rendah dan anemia, saya cadangkan pengambilan Vitalea 2 biji sehari pada setiap pagi dan 4 biji Ostematrix pada sebelah malamnya sebelum tido untuk membantu pembentukan sel darah merah.

Jadi, kalau anda ada masalah yang sama, jom try Vitalea dan Ostematrix yer.
Vitamin Yang Terkandung dalam Vita-Lea Shaklee : Biotin – Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak Vitamin D – Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat Beta Karotena – Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi Vitamin E – Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi Kalsium – Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot Boron – Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang Magnasium – Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ


Vitamin Yang Terkandung dalam Vita-Lea Shaklee : Biotin – Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak Vitamin D – Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat Beta Karotena – Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi Vitamin E – Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi Kalsium – Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot Boron – Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang Magnasium – Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung

Copy and WIN : h
Testimoni Pengguna



FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...