Blog Archive

May 12, 2015

Pilihan Supplemen Terbaik Untuk Anak Kita


Jika anak kita sukar untuk menelan vitamin dalam bentuk kapsul atau tablet, juga sukar untuk mengunyah vitamin-vitamin, ibu bapa ada pilihan lain iaitu mealshakes yang datang dalam bentuk serbuk seperti susu.
 
6 fakta menarik tentang Mealshakes:

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z, mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
 

*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin memiliki berat badan yang ideal.
 



2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

 
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

 

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

 
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

 
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

 

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.

 
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

 

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

 
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.~ Rasa yang lazat digemari tua dan muda. Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang perlu untuk badan,tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.


Orders & Consultation
Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...