Blog Archive

April 1, 2015

ESP Untuk Siapa?

Hurm....kalau korang disahkan ada diabetis atau high cholestrol, boleh ke makan ESP ni? Tak berlebihan protin ke minum ESP? Takut making teruk pulak nanti ek.

Tahu tak, sebenarnya ESP pilihan tepat untuk semua individu.ESP zero fat, zero cholestrol dan yang penting ia rendah GI (Indeks Glisemik). Maksudnya glukos dibebaskan perlahan2 ke dalam darah. Pesakit diabetis kalau minum ESP memang akan bertenaga tanpa menyebabkan kadar gula naik.

Kita wajib amik protin dalam diet harian,sebab badan tak boleh nak hasilkan asid amino yang diperlukan, maka ESP pilihan yang tepat. Sehari amik 3 sudu besar pun tak jadi isu berlebihan sebab 3sudu besar bersamaan 14gram protin.

14gram tu kalau nak diikutkan tak cukup nak memenuhi keperluan protein harian kita, jadi kita tetap perlukan protein dari sumber makanan lain.

Cuma kita disyorkan mengambil suplemen protin berasaskan non-gmo SOYA yang BERKUALITI untuk dapat kulit yang PEJAL dan LICIN

Jadi amacam? Jom shake segelas ESP pagi ni.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...