ESP ( Energizing Soy Protein ) Shaklee

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Perasan tak akhir-akhir ni ramai orang duk bercakap pasal ESP..ESP...ESP. Kan?
Hurm...kalo takder, dan nak tahu, meh sini ati cerita apa itu ESP yang ramai duk kata HOT sangat tu..



Membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi daripada tumbuhan


Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.
Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.
Shaklee ESP:
  • Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
  • Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal
  • Berat 1 canister ESP : 850g
 25 PERATUS daripada tubuh badan manusia dibina daripada protein. 
Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot sebenarnya berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya.

Ringkasannya, struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut:


SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM


Struktur badan kita terdiri daripada sel. Kemudian, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. Seterusnya, tisu-tisu akan membentuk organ dan akhir sekali, organ-organ ini akan membentuk sistem.  Oleh sebab itu, badan kita sangat memerlukan protein.

Ingin tahu mengapa? 
Sebabnya protein adalah makanan utama bagi  sel tubuh manusia. Sel-sel yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas.
Setiap hari, anda akan makan lauk-lauk yang mengandungi sumber protein bukan? Seperti ayam, daging, telur, ikan, kekacang dan banyak lagi.
Tahukah anda yang sebenarnya protein ini sangat mudah termusnah apabila dikenakan suhu tinggi?
Contohnya anda goreng ikan. 
Berapa banyak protein yang tinggal? 
Anda tak tahu kan? 
Jadi, apa kata anda ambil ESP sebagai sumber protein yang lebih berkualiti. Oh! Semestinya ESP mematuhi kriteria pemilihan soya yang selamat. Paling penting, ESP sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam. 
Ramai yang telah merasa kebaikan dan betapa bagusnya ESP selepas mengambil secara konsisten selama 3 hingga 4 minggu. Ada yang kata, kulit makin licinlah, kulit makin lembut, parut jerawat makin pudar, rambut dah kurang gugur, susu makin banyak, suami makin sayang dan macam-macam lagi!

33 manfaat yang boleh diperoleh dalam 1 canister ESP

  1. Cerahkan kulit
  2. Hilangkan jeragat
  3. Bantu hilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus mulus dan gebu
  4. Bantu cepatkan penyembuhan luka
  5. Beri rasa kenyang yang panjang dan boleh mengurangkan berat badan 
  6. Anjalkan payudara
  7. Anjalkan punggung
  8. Atasi gastrik dan pedih ulu hati
  9. Mengatasi rasa letih dan lesu
  10. Merendahkan bacaan gula dalam darah dengan menstabilkan paras glukosa
  11. Menyihatkan rambut dan mengatasi keguguran rambut  
  12. Mencantikkan kuku
  13. Mengahaluskan tumit pecah
  14. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan hingga waktu berbuka semasa puasa
  15. Meningkatkan kualiti susu ibu- lebih pekat dan nyummy nyummy delicious!
  16. Meningkatkan pengeluaran susu ibu
  17. Pengganti sarapan dan supper
  18. Lengkap dengan mineral kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang bersifat keasidan.
  19. Meransang pembaharuan sel kulit dan otot, mengurangkan kedutan.
  20. Protein yang lengkap kerana mengandungi 9 asid amino perlu untuk fungsi badan.
  21. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  22. Membantu otot menjadi lebih sihat
  23.  Rendah lemak tanpa kolestrol
  24. Bantu kurangkan risiko kanser
  25. Bertindak sebagai antioksidan
  26. Kuatkan sistem imun tubuh
  27. Tingkatkan tahap kolestrol baik
  28. Memelihara kesihatan jantung
  29. Baiki memori= tingkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.
  30. Baik untuk hormon kerana kacang soya kaya dengan isoflavones
  31. Bantu rendahkan paras kolestrol jahat.
  32. Cegah kerapuhan tulang
  33. Bantu bentuk sel-sel baru.
Rugi betul kalau tak cuba sendiri. Kenapa? Sebab bila anda dah try memang akan repeat order . Percaya ok..Hehe. 1 canister tu boleh bertahan sebulan setengah hingga dua bulan. Jika nak tahu resipi dan cara bancuh, apa kata hubungi saya? Semuanya lazat dan menyelerakan.
Ref dari sini sikit : REf

Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...