Rahsia Ibu Hamil Kekal Cergas dan Kuat Sampai Boleh Panjat Candi Borobudur

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh

Selalu sangat bila kita dengar masalah kepenatan melampau di kalangan ibu hamil terutama di trimester pertama. Tak kurang juga yang mengalami masalah yang sama di akhir kehamilan kerana kandungan yang semakin besar dan berat badan yang semakin meningkat.


Namun tak semua ibu hamil mengalami masalah yang sama iaitu keletihan yang melampau sehinggakan tak mampu berjalan jauh dan membuat kerja rumah. Contohnya Puan Ainul dalam video ni. Sampai ke Candi Borobudur pun dipanjatnya. Hish Hish..cemanela dia buat?


Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo! from iReach HD on Vimeo.

Mengapa Ibu Hamil Penat?
Pada awal kehamilan, badan ibu bekerja dengan lebih kuat iaitu proses untuk membuat uri (plasenta) yang merupakan satu sistem sokongan sepanjang hayat bayi. Proses ini berlansung sehingga akhir trimester pertama. Tahap horman serta metabolisme ibu berubah dengan agak pesat pada waktu ini manakala gula dalam darah serta tekanan mungkin akan turun. Inilah antara sebab mengapa ibu berasa penat.

Cara Atasi Penat Semasa Hamil 
Jangan risau sebab hal ni sebenarnya boleh di atasi macam yang anda lihat dalam video kat ats tu..
Puan Ainul telah mengambil B Complex dan juga mengamalkan Osteometrix bagi memastikan keletihan tidak menyekat beliau dari melakukan aktiviti yang beliau gemari. Rugila bila dah jauh berjalan tapi tak dapat mendaki kan?

B Complex sebenarnya satu supplemen wajib untuk ibu hamil kerana:
  • mengandungi asid folik untuk elak masalah spina bifida pada bayi
  • elakkan rasa stress
  • sokong sistem saraf
  • hasilkan hormon dan sel darah merah 
  • bekalkan tenaga yang berpanjangan  
Osteometrix pula penting kerana:
  • bekalkan kalsium kepada ibu
  • kekalkan tekanan darah normal
  • menolong pengecutan otot dan saraf
  • elakkan kekejangan
  • kurangkan simptom bengkak air, murung dan kembung
  • baik untuk melawaskan sistem perkumuhan
  • elak sembelit
haa...tu dia.sangat berguna sebab saya pun memang amalkan masa pregnant anak kedua hari tu. Alhamdulillah, kesannya sangat memuaskan hati. Jika anda nak dapatkan penrangan lanjut secara PERCUMA, hubungi saya ye.

Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...