Blog Archive

July 6, 2014

GLA Complex Shaklee Bantu Realisasi Impian Wanita Untuk Hamil dan Bergelar Ibu



Attiey : 0139218084

Banyak pertanyaan yang  Attiey terima tentang bagaimana Shaklee boleh bantu wanita yang telah bergelar isteri di luar sana yang sangat teringin untuk bergelar ibu. Tidaklah semua supplemen harus diambil, cuma sesetengah yang berkaitan sahaja.

Beberapa supplemen yang digabungkan sebagai usaha untuk hamil ini dinamakan
SET KESUBURAN SHAKLEE  iaitu :






Zinc  Complex,Vita-E Complex,Alfalfa dan GLA Complex.

Banyaknya nak kena makan?
Jangan panik ye

Sebenarnya Zinc Complex dan Vita-E complex tu untuk encik suami
Dan Alfalfa + GLA Complex pula untuk puan isteri.

SET KESUBURAN UNTUK ENCIK SUAMI
-          Zinc Complex : merupakan zat yang sangat penting untuk membentuk hormone testosterone iaitu hormone lelaki. Ia member tenaga kepada sperma untuk lebih aktif berjuang menuju ke ovum. Selain itu, ia berperanan dalam pembentukan genetik  DNA.
-          Vita-E  Complex : Ianya  membantu menyuburkan sel-sel dan organ reproduksi lelaki serta melancarkan peredaran darah.

Cara makan set subur untuk suami:
Zinc  Complex :                  1 biji sehari ( sebelum makan  kerana perut kosong memudahkan penyerapan oleh badan)
Vita-E Complex:                1 biji sehari ( sebelum tidur) vitamin ini juga dikenali sebagai vitamin cinta atau ‘sex food”

SET KESUBURAN UNTUK ISTERI
-          Alfalfa :Raja segala tumbuhan ini sangat baik untuk wanita kerana ia membantu mengurangkan masalah keputihan,haid tidak teratur, senggugut, sakit pinggang ketika period. Kacip Fatimah moden gitu.
-          GLA Complex : sangat membantu menstabilkan hormon dan yang penting sekali ialah ia mendorong untuk memudahkan perlekatan antara ovum dengan sperma.

Cara makan set subur untuk isteri:
1)  Bagi Alfalfa, isteri ambil 3-5 biji sehari selepas makan.
2)  Untuk aturan pengambilan GLA Coplex terbahagi kepada dua iaitu jika
-isteri mengalami period teratur
- isteri mengalami period TIDAK teratur

Bagi period isteri yang teratur, makan GLA dari hari pertama period sehingga hari ke 13 kerana dijangka hari ke 14 dan seterusnya adalah waktu subur. Maknanya pada hari ke 14 dah stop/berhenti ambil GLA dan alfalfa juga. Jika masih period pada bulan itu, mula ambil GLA dan Alfalfa semula pada hari haid yang pertama hingga 13 ( Ulang langkah tadi)
Ambil sebiji selepas lunch dan sebiji selepas dinner. Jangan lupa doa pada Nya.

Untuk isteri yang periodnya tidak teratur, ambil GLA sebiji selang 8 jam setiap hari. Maknanya sehari tu 3 kali la isteri kena makan.Sampai bila? Amalkan dulu cara ini sehingga period isteri teratur. Biasanya ambil masa 2-3 bulan barulah period akan teratur.

Bila period dah ok, ikut cara yang di atas. Dah sampai hari ke 14, cuba buat UPT. Kalau dah positif, berhenti makan dua supplemen ini.

InsyaAllah, kita cuba berusaha. Jangan diam menunggu rezeki datang bergolek. Untuk pasangan yang belum dikurniakan rezeki tu, banyakkan berdoa dan bersangka baik denganNya. 

 
Selamat mencuba.
 


****Jika Berminat Nak Dapatkan Produk Shaklee...nak Jadi Ahli****

 RAFHATI MOHAMAD NAPI (ID 869588)

 SEBARANG PERTANYAAN: SMS@WHATSAPP: 013 9218084

 Facebook : Attiey Mohamad

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...