Blog Archive

May 16, 2014

Tips Bantu Anak Mula Belajar Puasa di Bulan Ramadhan

 Attiey : 0139218084

Salam mesra... Sebulan dua ni ramai ibu bapa yang dah berkira kira macam mane cara nak pujuk anak untuk mula berpuasa kan? Yela, melentur buluh biar dari rebungnya kan. Mommy or daddy semua jangan risau tau, Shaklee ada penyelesaiannya, insyaAllah.

Dah ramai ibu bapa di luar sana yang cuba produk ni n ternyata sangat2 membantu. Bagi anak anak yang tak suka makan atau kurang selera makan, produk ini sangat bagus. Bukan untuk anak anak je hokey..mak paknye pun boleh minum. Sangat flexible :-) inilah Mealshake shaklee perasa vanilla yg awesome super duper sedap.

Apakah khasiat Mealshake ini?



1. Kalori

Ada 120 kalori dalam Meal Shake Shaklee. Jika anda membuat ‘shake’ dengan susu rendah lemak, kalorinya sekitar 240 kalori. Jika anda mencampurkan mealshake dengan ‘whole milk’ anda akan mendapatkan kalori sekitar 330 kalori.

2.Lemak

Mealshake Shaklee hanya mengandungi 0.5 g lemak , sebelum ditambah susu.

3.Karbohidrat
Ada 23gm karbohidrat  dalam 1 / 4 cawan Mealshake. Untuk satu bahagian mengandungi 3gm serat. Ada 18gm gula dalam satu hidangan Mealshake. Apabila susu ditambah, tahap karbohidrat dan gula akan meningkat.

4.Protein
Untuk 1 / 4 cawan,  campuran Mealshake mengandungi 7gm protein. Selepas andar mencampurkannya dengan susu, kandungan protein akan meningkat secara signifikan. Dalam beberapa kes, akan berlipat ganda, bergantung pada jenis susu anda tambah.

5.Vitamin
Mealshake mengandungi 12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, anda akan mendapatkan ,  25 peratus vitamin A, 30 peratus vitamin B6, 20 peratus vitamin B12, 30 peratus vitamin C, 10 peratus vitamin D, 35 peratus vitamin E, 30 peratus daripada thiamin, 10 peratus riboflavin, 35 peratus ninacin, 35 peratus folat, biotin 35 peratus dan 30 peratus asid pantotenat.

6.Mineraly
Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, anda akan mendapat  20 peratus kalsium, 35 peratus daripada besi, 15 peratus daripada fosforus, 25 peratus daripada magnesium, 30 peratus zinc, 35 peratus daripada selenium, 35 peratus copper, 35 peratus manganese dan 35 peratus molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium.

Cara makan

Jika anak anak suka minuman panas, mealshakes boleh je dibancuh dengan air panas.
Nak sejuk? Sangat sesuai bg yg suka minuman berais juga..
Dua dua pun boleh :-)

Jangan tak tahu, ade yg buat kek pakai meal shake shaklee ok! marvellous.
 


****Jika Berminat Nak Dapatkan Produk Shaklee...nak Jadi Ahli****

 RAFHATI MOHAMAD NAPI (ID 869588)
  SEBARANG PERTANYAAN: SMS@WHATSAPP: 013 9218084 - bila-bila masa pun boleh je 
 Facebook : Attiey Mohamad

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...