Blog Archive

March 22, 2014

Nak Berjaya Dengan Shaklee?

Pasti ramai yang tertanya-tanya soalan ni dalam minda masing-masing kan. Benda yang sama berlaku pada ati dulu..

-Shaklee boleh buat duit ke?
-boleh kaya ke dgn biz ni?
-macammane kalau xder org nak beli?
-camane nak jual? 
-kena jumpa org ke?
-kena attend kelas ke?

Kebanyakan jawapan bagi soalan-soalan kat atas ni adalah ya dan tidak...aik! mane satu? ya  ke tak?




Contoh mudah, kalau hari ni kita bekerja di Pejabat A, bulan depan kita dipindahkan ke Pejabat B, mesti terasa sedikit susah dan kekok di Pejabat B sebab.. suasana dan kerjanya pasti ada sedikit berbeza dengan pejabat lama. Jadi kita perlu belajar dan menyesuaikan diri dengan pejabat dan situasi baru, betul tak?
Sama juga dengan bisnes Shaklee. Anda perlu belajar tentang produk terutamanya. Mula-mula memang susah sebab tak tau. Lama-lama nanti anda akan terasa seperti doktor pula, sebab ramai yang akan tanya anda, sakit lutut nak ambil suplement apa? Ha.. kan best! Masa tu semua dalam otak je.. Orang tanya, kita terus jawab!
Dan bagi persoalan takut tu, itu hanyalah “peperangan dalaman” anda. Ada suara-suara negatif  dalam diri yang menghalang anda untuk berjaya. Atasi ketakutan anda dengan banyakkan membaca buku motivasi dan bergaul dengan orang-orang yang positif. Jangan menyerah kalah sebelum bertempur.. Nanti anda yang rugi.



Kesimpulannya, tak susah pun berniaga Shaklee ni cuma anda perlu rajin belajar pada permulaan bisnes. Bila anda dah master semua, bisnes ni memang mudah sebabnya produk interbank dah ada, cara marketing kami ajarkan dan group support juga ada disediakan. Yang tinggal hanya usaha anda je.. dan keinginan nak berjaya!


Memang best buat business Shaklee ini kerana:
  • Semuanya dijalankan secara online baik menjual produk mahupun bertemu usahawan baru lain yang berminat menyertai kumpulan saya.
  • Training juga menerusi online, malah saya dan kumpulan saya dapat bermesyuarat menerusi  'secret group fb' yang hanya boleh diakses oleh ahli kumpulan sahaja.
  • Tiada kongkongan. Kita yang bertanggunjawab kepada busineess kita sendiri. Jika kita malas, maka 'malas' jugalah pendapatan kita. Jika kita rajin dan ikut segala nasihat dan kaedah yang betul, maka habuan besar menanti kita.
  • Mudah diuruskan Shaklee business ni. Saya yang bekerja di tapak kontrak ni pun mampu menjalankan business ini. Nak hantar barang kepada customer pun mudah. Hanya send email kepada pejabat Shaklee dan urusan pos akan dilakukan Shaklee. Nak pos sendiri pon boleh jika ada masa yang banyak. Saya memang kesuntukan masa selalu. 
  • Nak order barang pun senang. Saya order je terus dengan Shaklee. Esok sampailah stok barang di rumah saya. Kekadang tu kenalah buat stok siket. Senang nak cod kepada customer yang berhampiran dengan kediaman saya ini. 
  • Dunia online memang tiada sempadan. Shaklee business memang tiada had dan limit. 24 jam 7 hari seminggu beroperasi. Customer pula dari seluruh Malaysia seperti Langkawi, Padang Besar, Pendang, Nibong Tebal, Bota Kanan, Teluk Intan, Sabak Bernam, Dengkil, Kota Bharu, Kemaman, Jerantut, Mersing, Kuala Pilah, Merlimau, Muar, Kuching, Miri, Kota Kinabalu dan sebagainya
  • Walaupun sesibuk mana saya bekerja, Shaklee business tetap dapat dilaksanakan. Yang penting kena pandai dan berdisiplin menguruskan masa. 
  • Sejak buat shaklee ni, setiap hari, memang ada masa diluangkan untuk timba ilmu, follow up customer, anak buah, belajar dengan upline dan belajar tingkatkan lagi skill pengetahuan tentang produk dan business. Nak tahu? Semuanya dilakukan melalui online tau. Kita ada kelas online yang dipanggil webinar. Walaupun busy dengan kerja hakiki, tapi dengan jadual yang tersusun, semuanya tak mustahil untuk berjaya dalam shaklee.
  • Dalam dunia online kita tak perlu cari orang, tapi kita akan menjadi lebih suka buat jualan. Yang kelakarnya orang yang akan mencari kita. Cara kita berbisnes memang rileks dan santai.
  • Produk Shaklee memang bagus dan sentiasa diamalkan pengguna. Tambahan pula Shaklee memang sudah kukuh 50 tahun dan setiap produknya dihasilkan begitu rapi dan teliti serta wajib menjalani ujian klinikal terlebih dahulu. Yang penting produk Shaklee halal.
  • Leader baik belaka. Amalan kerohanian dititik beratkan dalam kumpulan saya seperti mengamalkan wajib tunaikan solat 5 waktu, solat sunat Dhuha, bacaan Mathurat, Zikir-zikir rezeki, amalan sedekah dan semua yang baik-baik jer. Sentiasa ditekankan dengan nilai-nilai positif dan berfikiran mulia untuk berjaya dalam business ini.
  • Tak perlu nak paksa orang melabur duit beribu riban untuk berniaga. Hanya rm75 sahaja dah boleh Shaklee business. Yang penting orang pun tak menyampah dan meluat dengan kita. 
  • Jika ada kelas atau seminar yang perlu hadiri, boleh bawa anak sekali. Kalau anak ada 8 orang, maka semua anak boleh diangkut untuk attend kelas bersama. Konsep kita adalah keluarga jiwa negara.
  • Pelbagai bonus boleh kita raih seperti bonus kereta, bonus kepimpinan, bonus pencapaian terbaik, bonus umrah dan sebagainya. Semua bonus dalam bentuk tunai.
  • Yang paling best, jika orang lain mengalami hari sengkek menjelang 15 haribulan, tapi kita yang Shaklee business ni pula tersenyum lebar. Bonus akan dibayar setiap 15 haribulan.  Tiada istilah poket kering dan hujung bulan kepada pengedar Shaklee. Insyallah.



Kenapa anda perlu mendaftar dengan saya?
  • Anda akan diberi akses ke dalam 'secret group fb' saya yang hanya boleh disertai oleh downline saya sahaja. Anda juga secara automatik akan diakseskan ke secret group fb upline saya (Master) yang sudah berjaya. Dalam group ini banyak info tentang perniagaan online, tips marketing, cara closing dengan betul, bagaimana nak menarik pelanggan dan banyak lagi rahsia perniagaan yang akan diberikan kepada anda
  • Anda juga akan dimasukkan ke satu lagi group iaitu group untuk belajar teknik pemasaran online. Di sini anda akan diajar bagaimana facebook marketing, selok belok berbloging, dan cara nak menconqure google.
  • Personal coach akan diberikan berdasarkan permintaan melalui seminar dan kelas.
  • Jika anda tidak tahu berfacebook atau berblog, kami akan ajar bagaimana caranya. Semuanya akan diberikan. Janji anda ada kemahuan yang jitu untuk berjaya.
  • Ramai downline saya mendapat income 4 angka hanya selepas menyertai kumpulan kami selama 1 atau 2 bulan sahaja. Anda bagaimana? Nak seribu daya, taknak seribu alasan.
Memang best buat  Shaklee business ni! Jom daftar Shaklee bersama saya sekarang!



***********Jika Berminat nak Join Biz Shaklee...nak Jadi Ahli************
RAFHATI MOHAMAD NAPI (ID 869588)
SEBARANG PERTANYAAN: SMS@WHATSAPP: 013 9218084 - bila-bila masa pun boleh je Facebook : Attiey Mohamad

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...