Blog Archive

February 5, 2014

Tips Sihat Semasa Hamil Untuk Masalah Kurang Darah dan Hb Rendah




Vita-Lea ni pada asalnya adalah dalam bentuk cecair pada masa awal dihasilkan oleh Dr. Forrest Shaklee. Dr. Shaklee ni study tentang tumbuh-tumbuhan dan in the end telah menghasilkan satu produk yang dinamakan Vitalised Mineral. Seiring dengan kemajuan dan peredaran masa, Vitalised Mineral ni diupgrade dan diubah bentuk daripada liquid kepada tablets. Maka terhasil la Vita-Lea Iron Formula yang kita tengok sekarang ni.


Secara umumnya, Vita-Lea Iron Formula ni sesuai diambil oleh semua peringkat umur. Tapi untuk lebih memahami keberkesanan supplement ni, jom kita tengok apakah kebaikan utama Vita-Lea Iron Formula dan faedah pengambilan Vita-Lea Iron Formula secara konsisten.


Kebaikan Utama Vita-Lea:

  • Penambahan Tenaga Segera - memberikan tenaga serta meningkatkan kecergasan tubuh dan mental. Secara tak langsung, ini membantu sistem memori serta meningkatkan tahap fokus terhadap pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi - tidak semua makanan yang kita ambil adalah seimbang dan lengkap dari segi nutrisi. Kebersihan, cara penyediaan malahan cara pengambilan juga menyumbang kepada kehilangan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Jadi Vita-Lea Iron Formula membantu kita mengisi semula lompong-lompong yang tidak mampu diisi dengan pemakanan seharian kita. Selain tu, Vita-Lea Iron Formula juga membantu melengkapkan nutrisi pengamal vegetarian dan pesakit anemia. 
  • Keupayaan Sistem Produktif - yang ni memang penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar. 
  • Metabolisme - pengambilan Vita-Lea Iron Formula membantu dalam menstimulasi metabolisme selain melambatkan proses penuaan. Korang nak awet muda tak? Ngeh ngeh ngeh.. 
  • Elemen Penting pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon. Selain tu Vita-Lea Iron Formula ni juga turut membantu menjaga kesihatan tiroid. 
  • Melindungi organ - Vita-Lea Iron Formula ni membantu melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. Organ kritikal tu kan?


Jadi jika diambil setiap hari secara konsisten, Vita-Lea Iron Formula mampu:

  1. Membantu mengekalkan kesihatan yang baik. 
  2. Mengandungi beta karotina yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan penglihatan dan pembinaan tisu. 
  3. Mengandungi kalsium, fosforus selain vitamin C dan vitamin D yang penting untuk kesihatan tulang dan gigi. Tak la nanti umur baru nak cecah 40, gigi dah luruh. Hehehe.. 
  4. Biotin dan asid pantotenik membantu untuk metabolized lemak dan karbohidrat dalam badan. 
  5. Jangan tak tau, Vita-Lea Iron Formula pun ada vitamin B12. Yang ni penting untuk bentuk sel darah merah.


***********Jika Berminat nak Join Biz Shaklee...nak Jadi Ahli************
RAFHATI MOHAMAD NAPI (ID 869588)
SEBARANG PERTANYAAN: SMS@WHATSAPP: 013 9218084 - bila-bila masa pun boleh je
Facebook : Attiey Mohamad

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...